Ο CEO της Larian Studios, Swen Vincke, ανέβηκε στη σκηνή των Game Awards, όχι για να διεκδικήσει κάποιο βραβείο αυτή τη φορά, αλλά για να απονείμει ένα – το μεγαλύτερο βραβείο από όλα, το βραβείο για το Game Of The Year. Όμως, χρησιμοποίησε τον χρόνο του μπροστά στο μικρόφωνο για να μοιραστεί πρώτα μερικές σκέψεις σχετικά με την τρέχουσα κατάσταση της βιομηχανίας των games και για το πού έχουν πάει όλα στραβά.
Ο Vincke ξεκίνησε λέγοντας ότι όχι μόνο θα είναι ο πρώτος άνθρωπος που θα μάθει ποιος θα κερδίσει το παιχνίδι της χρονιάς απόψε, αλλά ξέρει επίσης ποιος θα κερδίσει την επόμενη χρονιά, και την επόμενη χρονιά, και τη μεθεπόμενη χρονιά. Έμαθε αυτές τις πληροφορίες, είπε, από έναν μάντη, ο οποίος του είπε ότι η αλλαγή έρχεται.
«Ο μάντης μου είπε ότι το παιχνίδι της χρονιάς 2025 θα φτιαχτεί από ένα στούντιο που βρήκε τη φόρμουλα για να το φτιάξει εδώ πάνω στη σκηνή», είπε ο Vincke. «Είναι ηλίθια απλή, αλλά με κάποιο τρόπο συνεχίζει να χάνεται. Ένα στούντιο φτιάχνει ένα παιχνίδι επειδή θέλει να φτιάξει ένα παιχνίδι που θέλει να παίξει το ίδιο. Το δημιούργησαν επειδή δεν είχε δημιουργηθεί πριν. Δεν το έφτιαξαν για να αυξήσουν το μερίδιο αγοράς. Δεν το έφτιαξαν για να εξυπηρετήσουν το εμπορικό σήμα. Δεν έπρεπε να επιτύχουν αυθαίρετους στόχους πωλήσεων ή να φοβούνται ότι θα απολυθούν αν δεν επιτύχουν αυτούς τους στόχους.»
«Επιπλέον, οι υπεύθυνοι τους απαγόρευσαν να γεμίσουν το παιχνίδι με οτιδήποτε που είχε ως μοναδικό σκοπό την αύξηση των εσόδων και δεν εξυπηρετούσε τον σχεδιασμό του παιχνιδιού. Δεν αντιμετώπιζαν τους developer τους σαν αριθμούς σε ένα λογιστικό φύλλο. Δεν αντιμετώπισαν τους παίκτες τους ως χρήστες προς εκμετάλλευση. Και δεν έπαιρναν αποφάσεις που ήξεραν ότι ήταν κοντόφθαλμες σε συνάρτηση με ένα μπόνους ή μια πολιτική. Ήξεραν ότι αν βάζεις το παιχνίδι και την ομάδα σε προτεραιότητα, τα έσοδα θα ακολουθήσουν. Είχαν ως γνώμονα τον ιδεαλισμό και ήθελαν οι παίκτες να διασκεδάζουν και συνειδητοποίησαν ότι αν οι προγραμματιστές δε διασκεδάζουν, κανείς δε θα διασκεδάζει. Κατάλαβαν την αξία του σεβασμού, ότι αν συμπεριφέρονταν καλά στους developer και τους παίκτες τους, οι ίδιοι developer και παίκτες θα τους συγχωρούσαν όταν τα πράγματα δεν πήγαιναν όπως τα είχαν σχεδιάσει. Αλλά πάνω απ’ όλα νοιάζονταν για τα παιχνίδια τους, επειδή αγαπούσαν τα παιχνίδια. Είναι πραγματικά τόσο απλό».
Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που ο Vincke μιλάει ενάντια στις πρακτικές της βιομηχανίας με γνώμονα το κέρδος, οι οποίες έχουν οδηγήσει σε αποδεκατισμό της βιομηχανίας των βιντεοπαιχνιδιών τα τελευταία χρόνια. Τον Μάρτιο, κατήγγειλε την εταιρική «απληστία» που κατέστρεψε τα στούντιο παιχνιδιών, λέγοντας. «Αγωνίζομαι με τους εκδότες σε όλη μου τη ζωή και βλέπω συνεχώς τα ίδια λάθη, ξανά και ξανά και ξανά. Είναι πάντα τα κέρδη τριμήνου. Το μόνο πράγμα που έχει σημασία είναι οι αριθμοί».
Η κατάσταση έχει γίνει αρκετά πιεστική ώστε ακόμη και ο οικοδεσπότης των Game Awards Geoff Keighley, ο οποίος δέχτηκε επικρίσεις για την αποφυγή του θέματος στο 2023, ασχολήθηκε άμεσα με αυτό κατά τη διάρκεια ενός πρώιμου μέρους της εκπομπής. Το πρώτο βραβείο Game Changer που απονεμήθηκε στα Game Awards δόθηκε μάλιστα στον Amir Satvat, για το έργο του στην υποστήριξη των απολυμένων game developer καθώς αναζητούν νέα απασχόληση στη βιομηχανία.
Όπως συνηθίζει, ο Vincke έκλεισε την ιστορία του με μια αισιόδοξη νότα. «Το γεγονός ότι κερδίσαμε το παιχνίδι της χρονιάς αποδείχθηκε ότι μας άλλαξε τη ζωή. Ήταν κάτι εκπληκτικό. Σε όσους θα κερδίσουν το παιχνίδι της χρονιάς 2024, δεν έχετε ιδέα τι σας περιμένει. Είναι μια απίστευτη τιμή και σας περιμένει μια φοβερή διαδρομή. Και να θυμάστε, αν σας πουν να τελειώσετε για απόψε, μπορείτε πάντα να επιστρέψετε του χρόνου και να κουβεντιάσετε για τρία λεπτά».