Η Sony ανακοίνωσε ότι ο Shuhei Yoshida, ένα από τα πρώτα μέλη της ομάδας της PlayStation και σημαντική προσωπικότητα στην ιστορία της πλατφόρμας, πως αποσύρεται από την εταιρία μετά από 38 χρόνια, από τα οποία 31 ήταν στην Playstation.
Πρωτεργάτης της Playstation
Ως ένα από τα πρώτα μέλη της ομάδας του PlayStation και μια σημαντική προσωπικότητα στην ιστορία της πλατφόρμας, εντάχθηκε στη Sony το 1986. Έτσι βρήκε τον πρώτο του ρόλο στο PlayStation το 1993, όταν έγινε υπεύθυνος για third party licensing, προτού συνεχίσει να ενεργεί ως παραγωγός σε σημαντικούς τίτλους και επόπτης σε αμέτρητους άλλους.
Σε συνεντευξή του: ο Yoshida σκέφτεται την ένταξή του στην ομάδα του Ken Kutaragi τον Φεβρουάριο του 1993, όταν ακόμα κατασκευαζόταν η πρώτη κονσόλα PlayStation. “Η ομάδα του Ken είχε μόνο μηχανικούς“, λέει ο Yoshida. “Όλοι ήταν μηχανικοί. Και ήμουν το πρώτο μη τεχνικό άτομο που μπήκε στην ομάδα της εταιρείας”. Η Sony Computer Entertainment θα ιδρυόταν τον Νοέμβριο εκείνης της χρονιάς και ο Yoshida θυμάται τη συγκίνηση που προκάλεσε η εισαγωγή ενός πραγματικά ανατρεπτικού προϊόντος στην αγορά των κονσολών. “Ήμασταν τόσο ενθουσιασμένοι με την καινοτομία που έφερνε η ομάδα του Ken, όπως τα τρισδιάστατα γραφικά, η τεχνολογία πραγματικού χρόνου και το CD-ROM με πολλά δεδομένα που μπορούσαμε να τοποθετήσουμε με χαμηλό κόστος κατασκευής. Και έτσι είχαμε πραγματικά μεγάλες ελπίδες, μεγάλες φιλοδοξίες.”
Αναγνωρίζεται σε 430 games
H πραγματική κληρονομιά του Yoshida για το PlayStation είναι οι ανώτεροι ρόλοι που κατείχε από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, πρώτα ως αντιπρόεδρος της Sony Computer Entertainment America, στη συνέχεια ως ανώτερος αντιπρόεδρος της SCE Worldwide Studios USA και από το 2008, πρόεδρος της SCE Worldwide Studios. Στο διάστημα αυτό η Sony γνώρισε την κολοσσιαία επιτυχία του PlayStation 2 και κυριάρχησε για ένα διάστημα στην αγορά των κονσολών, πριν από τις πιο λιτές εποχές του PlayStation 3. Αλλά ήταν με το PlayStation 4 που ο Yoshida έγινε μια πιο δημόσια φιγούρα για το εμπορικό σήμα.
Η επιτυχία του είναι αδιανόητη χωρίς Launch Titles (videogames που ανακοινώνονται μαζί με την κονσόλα) όπως το Ridge Racer και το Tekken, πόσο μάλλον τα μετέπειτα κλασικά παιχνίδια όπως το Resident Evil, το Final Fantasy 7 και το Metal Gear Solid.
Μια ξεχωριστή ανάμνηση
Ο Yoshida ρωτήθηκε κάποια στιγμή για τις καλύτερες αναμνήσεις του στο PlayStation. «Μια φορά που ξεχώρισα στη μνήμη μου ως κάτι πραγματικά, πραγματικά ξεχωριστό ήταν όταν το Journey πήρε το βραβείο Game of the Year», λέει ο Yoshida. «Το Journey διανεμήθηκε μέσω του PlayStation Network. Ήταν ένα digital, μικρό game μόνο για digital users. Μπορούσες να τελειώσεις το παιχνίδι μέσα σε περίπου τρεις ώρες.» Το indie game διακρίθηκε μεταξύ πάρα πολλών ΑΑΑ τίτλων και ήταν η πρώτη φορά στη βιομηχανία που συνέβη κάτι τέτοιο.
«Όλο το ακροατήριο σηκώθηκε όρθιο και όλο το δωμάτιο γέμισε χαρά και ένα εκπληκτικό συναίσθημα ότι αυτό το μικρό παιχνίδι μπορεί να έχει τόσο μεγάλο αντίκτυπο στις ζωές των ανθρώπων».
Παραιτήθηκε από πρόεδρος της SIE Worldwide Studios το 2019 και έκτοτε είχε επικεντρωθεί στην προώθηση μικρότερων τίτλων για την πλατφόρμα, ως επικεφαλής του Indies Initiative. Με αφορμή την αποχώρησή του έδωσε συνέντευξη στο podcast του PlayStation και είναι γοητευτικός όπως πάντα. «Είναι σαν να ανακοινώνω την ημερομηνία κυκλοφορίας ενός νέου παιχνιδιού», γελάει ο Yoshida, “κάτι που δεν έχω κάνει εδώ και πολύ καιρό”.
Φαινόταν ότι έχει αγαπήσει τη δουλειά του: «Όταν ήμουν manager, το να δουλεύω με μεγάλα studios, να φτιάχνω παιχνίδια ΑΑΑ ήταν υπέροχο». Ο Yoshida λέει ότι κατέληξε στον πιο πρόσφατο ρόλο του επειδή πάντα έβρισκε indie τίτλους σε εκδηλώσεις και «έβγαζα μια φωτογραφία με τον developer, προσπαθώντας να βοηθήσω στην προώθηση αυτών των παιχνιδιών… αυτό έκανα σχεδόν ως χόμπι. Έτσι, όταν βρήκα αυτή τη δουλειά όπου θα μπορούσα να αφιερώνω το 100% του χρόνου μου βοηθώντας ανεξάρτητους τίτλους, ήταν σαν μια ονειρεμένη δουλειά».
Επικό Roast
Εάν δεν καταλαβαίνεται ακόμα για ποιο άτομο μιλάμε, ας κάνουμε μια αναδρομή στην απάντηση του PlayStation στην καταστροφική αποκάλυψη του Xbox One το 2013. Η Microsoft είχε κάνει άνω κάτω την ανακοίνωση της κονσόλας και ο κόσμος μισούσε ιδιαίτερα το γεγονός ότι το Xbox One θα σας εμπόδιζε να μοιράζεστε τα physical copy των game με τους φίλους σας. Η απλή απάντηση της Sony σε αυτό ήρθε μέσω αγγελιοφόρου το Youtube, με ένα video διάρκειας 21 δευτερολέπτων και αναμφισβήτητα το καλύτερο gaming roast όλων των εποχών.
Ο Yoshida λέει: «Είμαι στο PlayStation από την αρχή, και αυτό είναι το 31ο έτος μου στο PlayStation. Και όταν έφτασα τα 30 χρόνια, σκεφτόμουν, χμμ, ίσως ήρθε η ώρα να προχωρήσω. Ξέρετε, η εταιρεία τα πηγαίνει περίφημα. Λατρεύω το PS5, λατρεύω τα παιχνίδια που κυκλοφορούν σε αυτή την πλατφόρμα. Και έχουμε νέες γενιές διοίκησης που σέβομαι και θαυμάζω. Και είμαι πολύ ενθουσιασμένος για το μέλλον του PlayStation».
«Οπότε ξέρετε, το PlayStation βρίσκεται σε πολύ καλά χέρια. Σκέφτηκα, εντάξει, αυτή είναι η ώρα μου».