Tech Video Games

Η νέα emotion-sensing πατέντα της Sony

Φανταστείτε ένα PlayStation που θα μπορούσε να αισθάνεται και να αντιδρά στα συναισθήματα του παίκτη όπως χαρά, στεναχώρια, απογοήτευση, εκνευρισμός κλπ.

Η Sony κλιμακώνει τα emotion-sensing παιχνίδια με την αποκάλυψη προσφάτων εγράφων μιας πατέντας, που περιγράφουν λεπτομερώς τα σχέδια για παιχνίδια που μπορούν πραγματικά να κατανοούν και να ανταποκρίνονται στα συναισθήματά σας σε πραγματικό χρόνο.

Βασιζόμενη στην υπάρχουσα εργασία της στην τεχνολογία αναγνώρισης συναισθημάτων, η τελευταία πατέντα της Sony, με τίτλο “Player Selection System and Method”, περιγράφει ακόμη πιο προηγμένα συστήματα που παρακολουθούν βιομετρικά στοιχεία και συμπεριφορές παικτών για να επιτρέπουν εξατομικευμένες, προσαρμοσμένες στα συναισθήματα εμπειρίες παιχνιδιού. Για παράδειγμα, το headset PlayStation VR2 θα μπορούσε να αξιοποιήσει την προηγμένη εσωτερική παρακολούθηση των ματιών, παρατηρώντας άμεσα τη διαστολή της κόρης και τις κινήσεις των τους. Αυτά τα δεδομένα μπορούν να αποκαλύψουν αντιδράσεις όπως θυμός, χαρά ή έκπληξη καθώς οι παίκτες βιώνουν παιχνίδια.

Το χειριστήριο PS5 DualSense επιτρέπει επίσης την ανίχνευση συναισθημάτων μέσω των απτικών αισθητήρων (haptic sensors) του, οι οποίοι αναλύουν την πίεση της λαβής και τα inputs από το playstyle. Τα σημάδια απογοήτευσης μπορούν να συναχθούν από επιθετικές συμπεριφορές πατήματος κουμπιών, ενώ οι κακόχρονες ενέργειες μπορεί να υποδηλώνουν αδυναμία συγκέντρωσης και προσοχής του παίκτη ή πιθανώς πλήξη.

Η Sony υποδηλώνει επίσης ότι μπορούν να συναχθούν επιπλέον συναισθήματα από επιπλέον ενέργειες κατά την διάρκεια του gameplay. Η απερίσκεπτη καταστροφή του περιβάλλοντος στο παιχνίδι θα μπορούσε να υποδεικνύει άγχος (ή ανακούφιση από το άγχος!), όπως και το επαναλαμβανόμενο γρήγορο saving ή η αδυναμία προόδου. Ακόμα και οι επιλογές διαλόγου και ο τρόπος με τον οποίο οι παίκτες αντιμετωπίζουν τους χαρακτήρες που δεν είναι παίκτες μπορούν να προσφέρουν πληροφορίες για τη νοοτροπία τους.

Από τα βιομετρικά στοιχεία έως τις συμπεριφορές, διάφορες σωληνώσεις τροφοδοτούν συναισθηματικά δεδομένα σε μηχανές μοντελοποίησης χρηστών και ανάλυσης συναισθημάτων που περιγράφονται στην πατέντα. Αυτά τα σήματα συνδυάζονται για να σχηματίσουν συνολικές βασικές γραμμές συναισθημάτων και διακυμάνσεις. Στη συνέχεια, μόλις εντοπιστούν τα συναισθήματα, τα συστήματα μπορούν να προσαρμόσουν ανάλογα τις εμπειρίες παιχνιδιού σε πραγματικό χρόνο.

Τα οφέλη εκτείνονται από πλήρως εξατομικευμένες βιβλιοθήκες παιχνιδιών που λειτουργούν ως συναισθηματικά ταξίδια, μέχρι παιχνίδια επόμενης γενιάς που έχουν σχεδιαστεί από την αρχή με γνώμονα τη συναισθηματική προσαρμοστικότητα. Το matchmaking θα μπορούσε να λαμβάνει υπόψη τις διαθέσεις, μειώνοντας την τοξικότητα. Οι τίτλοι VR θα μπορούσαν να ανταποκρίνονται στις μικροεκφράσεις του προσώπου. Ολόκληροι διαδραστικοί κόσμοι θα μπορούσαν να διαμορφωθούν γύρω από την προσωπική εμπειρία του κάθε παίχτη.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *