Πριν από δύο εβδομάδες, ανακοινώθηκε το επερχόμενο sequel του Action MOBA παιχνδιού, Smite 2. Η ανακοίνωση σε γενικές γραμμές διατάραξε τα νερά της κοινότητας, διχάζοντας τους fans καθώς ορισμένοι είναι χαρούμενοι με αυτήν την ανακοίνωση, ενώ άλλοι την αποδοκιμάζουν. Η αντιπαράθεση των παιχτών έγκειται κυρίως στην απόρριψη της μεταφοράς των cosmetics στο sequel από το original παιχνίδι.
Συγκεκριμένα, η Hi-Rez ανακοίνωσε πως δεν είναι εφικτό να μεταφέρουν όλα τα skins, καθώς θα χρειαζόταν πολλές εργατοώρες από τους προγραμματιστές. Αυτό είναι λογικό, δεδομένου ότι το original smite είναι φτιαγμένο στο Unreal Engine 3, ένα game engine, που μετράει πάνω από 15 χρόνια. Σε αντίθεση με άλλα sequels από online games, όπως το Overwatch 2, το Smite 2 ξαναφτιάχνεται από το μηδέν σε Unreal Engine 5. Η Hi-Rez δήλωσε ότι προτιμά να αφοσιωθεί στην ανάπτυξη του παιχνιδιού κάθε αυτού, παρά στην μεταφορά των skins.
Παρόλα αυτά, η εταιρεία δήλωσε ότι για τους original Smite παίχτες, θα έχουν επιστροφή του 50% των gems (νόμισμα παιχνιδιού) με βάση τις αγορές που κάνανε αυτά τα 10 χρόνια που υπάρχει το game. Πολλοί fans δεν είναι χαρούμενοι με αυτό, καθώς ορισμένοι, όπως αναφέρουν, έχουν ξοδέψει χιλιάδες λεφτά στο παιχνίδι. Επιπλέον, το Smite θα συνεχίσει να υπάρχει και να δέχεται updates παράλληλα με το Smite 2.
Αν και πρόκειται για σπάνια περίπτωση που μπορεί να δικαιολογηθεί μια -σχεδόν AAA- εταιρεία, είναι κατανοητός ο εκνευρισμός των παιχτών όταν έχουν επενδύσει τόσα πολλά χρήματα. Το βασικό πρόβλημα είναι ότι οι παίχτες δεν κατανοούν τις αγορές που κάνουν με ακρίβεια. Η αγορά cosmetics σε ένα live-service game (micro-transaction), διαφέρει πάρα πολύ σε σχέση με τις κλασσικές αγορές που κάνουμε στην καθημερινότητα μας. Στην πραγματικότητα, όταν αγοράζουμε ένα skin σε ένα online game, δεν αγοράζουμε το αντικείμενο κάθε αυτό, αλλά το δικαίωμα της χρήσης του όσο το game υπάρχει. Το skin ανήκει και θα ανήκει στην εκάστοτε εταιρεία. Στην πραγματικότητα, η αγορά ενός cosmetic μοίαζει πάρα πολύ με τα περίφημα NFTs.
Αυτό ισχύει για όλα τα live-service παιχνίδια. Τα severs οποιουδήποτε online παιχνιδιού θα μπορούσαν να κλείσουν μεθαύριο, και όσα λεφτά έχουμε βάλει σε αυτό θα έχουν πάει στράφει. Στην πραγματικότητα, όλα τα online games περνάνε από αυτόν τον κύκλο. Είτε τα παιχνίδια πεθαίνουν, είτε απλά σταματάμε να τα παίζουμε εμείς. Επομένως, ότι χρήματα βάζουμε σε ένα online game είναι χαμένα χρήματα εξαρχής. Το βασικό νόημα που πρέπει να βγει από το συγκεκριμένο ζήτημα με το Smite 2, είναι να καταλάβει ο κόσμος πως ακριβώς λειτουργούν τα micro-transactions. Δεν είμαι απόλυτα αρνητικός στην αγορά cosmetics, αλλά πρέπει να ξέρουμε τι αγοράζουμε, και ενδεχομένως, να μην σπαταλάμε όλα τα λεφτά μας σε αυτά.
Παρόλα αυτά, το μεγαλύτερο μέρος της κοινότητας φαίνεται να είναι θετικό, και να έχει ενθουσιαστεί με την ανακοίνωση του sequel. Προσωπικά, παίζω smite πολύ καιρό. Η πρώτη μου εμπειρία με το παιχνίδι ήταν κοντά στο release του, στο μακρινό 2014. Έπειτα ξεκίνησα ξανά να παίζω κάπου το 2019 με 2020 (τεράστιο κάψιμο μέσα στις καραντίνες), και έγινε το main MOBA για εμένα από τότε (ναι, παράτησα το LOL). Η Hi-Rez μέσα σε αυτά τα χρόνια έχει πάρει πολλές αποφάσεις οι οποίες ήταν αντικειμενικά αρνητικές και για το παιχνίδι και για την κοινότητα. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, η ανάπτυξη του Smite 2, θεωρώ πως είναι από τις καλύτερες αποφάσεις που έχουν παρθεί.
Πολλοί παρομοιάζουν το Smite 2 με το Overwatch 2. Στην πραγματικότητα, το Overwatch 2, από την στιγμή που δεν πήραμε το campaign που μας είχαν υποσχεθεί, δεν έχει λόγο ύπαρξης. Το Smite 2 έχει. Το Smite είναι φτιαγμένο σε ένα πανάρχαιο engine, με αποτέλεσμα να υπάρχουν πολλά bugs και γενικότερα το development να είναι πολύ δυσκολότερο. Οι developers έχουν αναφέρει ότι το UE3 τους καθυστερεί, όσο και τους περιορίζει στην ανάπτυξη καινούργιων gods. Το UE5 προσφέρει πολλές περισσότερες δυνατότητες για να ανέβει επίπεδο το παιχνίδι.
Παράλληλα με αυτό, αν και το Smite έχει διατηρήσει αξιοπρεπή αριθμό παιχτών αυτά τα 10 χρόνια, οι ενεργοί παίχτες μειώνονται αργά και σταδιακά. Το Smite 2 είναι μια πολύ καλή ευκαιρία να φέρει η Hi-Rez νέους παίχτες, αλλά και να αναζωπυρώσει τους παλιούς -τουλάχιστον αυτούς που νοιάζονται για το game κάθε αυτό-, με μεγάλες αλλαγές στο gameplay (π.χ. κατάργηση του Physical/Magical split). Το closed aplha του Smite 2 έρχεται την άνοιξη, και μπορείτε τώρα να δηλώσετε συμμετοχή.