Video Games Reviews

Rise of the Ronin Review – GGU

 Η Team ninja  έκανε την προσπάθεια να φέρει την επιτυχημένη συνταγή της από hack n’ slash, σε souls-like και τώρα σε open world. Αλλά δυστυχώς υπάρχουν σε κάποια σημεία που αυτή η συνταγή χάνει κάποια υλικά και δεν ολοκληρώνει το πιάτο της που ονομάζεται Rise of the Ronin.

VEILED IN SHADOWS

Το Rise of the Ronin διαδραματίζεται στο Edo, στα μέσα του 19ου αιώνα, κατά τη διάρκεια του Bakumatsu, των τελευταίων χρόνων της περιόδου Edο. Το παιχνίδι απεικονίζει τον πόλεμο Boshin μεταξύ των Shogunate του Tokugawa και διαφόρων Anti-Shogunate factions που δυσαρεστήθηκαν με τη δυτική επιρροή μετά την αναγκαστική επαναλειτουργία της Ιαπωνίας μετά την περίοδο Sakoku. Η δικιά μας ιστορία ωστόσο ξεκινάει με το να φτιάξουμε τούς χαρακτήρες μας, τα Blade Twins και τη συμμετοχή τους στην ομάδα αντίστασης Veiled Edge μετά τη δολοφονία της οικογένειάς τους από Ninja που εργάζονταν για το Shogunate. Εκπαιδευμένοι από τον ηγέτη της Veiled Edge, τον Bladesmith, οι δίδυμοι Blade ξεκινούν την αποστολή τους να ανατρέψουν το Shogunate.

Αφού τους φτιάξουμε, με ένα αρκετά εντυπωσιακό character customisation όπου επίσης, να σημειωθεί πως ένα από τα αντρικά preset είναι ίδιος ο Ryu Hayabusa, ο πρωταγωνιστής από την σειρά Ninja Gaiden που είναι από την ίδια εταιρεία που έφτιαξε το Rise of the Ronin (Team ninja, εάν ακούς ήρθε καιρός για ένα νέο Ninja Gaiden σε παρακαλούμε). Μέσα από αυτά τα δίδυμα, έχουμε την επιλογή να διαλέξουμε ποιο μέρος θα πάρουμε από αυτά τα δύο faction, αλλά δεν μας κλειδώνει αυτό σε ένα μόνο μονοπάτι. Με την δυνατότητα του Testastement of the Soul, που μπορούμε να κάνουμε replay κάποια main mission ώστε να κάνουμε διαφορετικές επιλογές για να δούμε πώς θα μπορούσε να εξελιχθεί η ιστορία διαφορετικά, χωρίς να περιμένουμε new game+ κάτι που το θεωρώ φρέσκο που μας δίνει τέτοιες δυνατότητες.

Ωστόσο υπήρχαν φορές που το παιχνίδι με “βομβάρδιζε” με side stories και ανόητες φάσεις σε κρίσιμες στιγμές της ιστορίας όπου δεν έβγαζαν κανένα νόημα, όπως όταν έπρεπε να σώσουμε ένα κύριο πρόσωπο από την εκτέλεση του όπου ο χρόνος ήταν εναντίον μας, αλλά ξαφνικά έπρεπε να γυρίσουμε όλο τον χάρτη μαζεύοντας ξύλο για να φτιάξουμε μια μικρή σκάλα. Ακόμα και εάν έχουμε ένα ολόκληρο στρατό μαζί μας που μπορεί να το κάνει αυτό στην θέση μας. Προσωπικά θεωρώ πως ένα τέτοιο ιστορικό γεγονός όπως προσπαθεί να διηγηθεί το Rise of the Ronin, δεν θα έπρεπε να είναι σε τέτοια μορφή open world, αλλά σε πιο linear μορφή και πιο σοβαρά story driven χωρίς αντιπερισπασμούς.

SEKIRO Ή GHOST OF TSUSHIMA;

Όταν ανακοινώθηκε το Rise of the Ronin δεν χρειάστηκε να δω κάτι άλλο από το να μείνω ενθουσιασμένος για το gameplay. Team ninja. That’s it. Το Ninja Gaiden είναι ίσως το πιο αγαπημένο μου hack n’ slash εκεί έξω (Team ninja, ΣΕ ΠΑΡΑΚΑΛΩ) Μόλις το έπαιξα, ήμουν σίγουρος πλέον, από την έμπνευση που πήρε από το Nioh, Wo Long αλλά και το Ninja Gaiden στο combat, inventory system, styles/stances κλπ. Εδώ όμως , έγινε η αλλαγή από το κλασσικό mission by mission  της Team Ninja σε ένα open world ”Ubisoft-like” που είναι πλέον γνωστό για αυτή την μάστιγα που έχει πάρει τα τελευταία παιχνίδια που ανοίγουμε τον χάρτη και γίνεται ένα χάος από markers και pop-ups στην οθόνη μας.

Το side content του δυστυχώς ήταν ελλιπές σε ποιότητα και ποικιλία διότι μερικές φορές ένιωθα πως έπαιζα Assassin’s Creed, όπου ήταν όλα ίδια και βαρετά. Υπήρχαν τα ελάχιστα διαφορετικά που έσπαγαν την μονοτονία χάρη την μεγάλη γκάμα χαρακτήρων που είχε ο καθένας τα δικά του κίνητρα και mini side stories αλλά δυστυχώς ήταν πολύ σύντομα για να τα ευχαριστηθούμε όσο θα έπρεπε.

Εδώ όμως έρχεται ο σωτήρας του παιχνιδιού που είναι το combat, όπου είναι εμπλουτισμένο με πολλές δυνατότητες και προοπτικές όσο εξελίσσουμε τον χαρακτήρα μας. Όπως τα bonds και τα stances, που βρίσκονται πίσω από τις φιλίες μεταξύ κάποιον χαρακτήρων που “δανειζόμαστε” τις προσωπικές τους τεχνικές και ικανότητες και όσο γινόμαστε πιο φιλαράκια, ξεκλειδώνουμε και πιο πολλές κινήσεις στο συγκεκριμένο Stance. Όσοι είχατε την ευκαιρία – και την τιμή – να παίξετε τα Nioh, θα βρείτε το combat του Rise of the Ronin αρκετά διασκεδαστικό με μια μικρή δόση Sekiro αυτή την φορά με το deflect που έχουμε, ώστε να κάνουμε parry τις επιθέσεις τον εχθρών μας. Βρείτε μου εσείς τώρα ένα παιχνίδι που μπορείς να κάνεις deflect/parry μία σφαίρα, ώστε να πάρεις buff φωτιάς στο όπλο σου. Θα περιμένω.  Με αρκετά όπλα στην διάθεση μας που είναι γνωστά στην Ιαπωνία όπως το Katana, Naginata, Odachi κλπ. έχουμε και άλλα που είναι από την δυτική επιρροή της Αμερικής και της Βρετανίας όπως το Greatsword, Bayonet, Sabre κλπ.

Υπάρχει και η δυνατότητα εννοείται του stealth, κάτι που είναι καλοδεχούμενο για μερικούς αλλά προσωπικά το αποφεύγω όσο μπορώ. Μπορούμε να χτίσουμε τον χαρακτήρα μας με ότι build θέλουμε, αναλόγως το playstyle μας, είτε έναν stealth ninja βασισμένο στο dexterity είτε ένα tank samurai βασισμένο στο strength. Οι επιλογές υπάρχουν για όλους και με την δυνατότητα του respec μπορούμε άφοβα να πειραματιστούμε κάτι που είναι αρκετά καλό και λείπει από πολλά παιχνίδια σήμερα.

Κάτι που μου κέρδισε μερικούς πόντους είναι πως υπάρχει και εδώ το online, με την δυνατότητα έως 2 έξτρα φίλων για τα main missions – αν και τα rewards είναι μηδαμινά σε αντίθεση με τα faction war του Nioh – αλλά και των shrine dogs που βρίσκουμε στο δρόμο μας που είναι τα σκυλάκια άλλων παιχτών που είναι σε αποστολές για διάφορα resources, ώστε να βοηθήσουμε την αποστολή τους να γίνει πιο γρήγορα.

Θα ήταν επίσης κάτι ωραίο και η δυνατότητα co-op στο exploration, να καθαρίζουμε camps με ένα φίλο ώστε να είναι πιο ευχάριστη αυτή η αγγαρεία από μια στιγμή και μετά, διότι δεν μπορείς να κάνεις 5 βήματα χωρίς να πάρεις ένα notification του είδους καθάρισε αυτό το camp ή σώσε αυτόν τον περαστικό από bandits. Μιλώντας για το exploration, έχουμε αρκετή ελευθερία στο να εξερευνήσουμε τον κόσμο της Yokohama και αργότερα άλλων πολιτειών της Ιαπωνίας από γη, νερό αλλά και αέρα με underwater segments αλλά και με κάποια gadget στην διάθεση μας όπως το glider και το grappling hook, δεν αφήνουμε γωνία στην φαντασία.

Ωστόσο αυτή η γωνία είναι γεμάτη σκόνη διότι δεν έχει την ομορφιά που φαντάζεστε. Όταν ακούμε Samurai, Ronin και Ιαπωνία φανταζόμαστε Ghost of Tsushima αλλά δυστυχώς εδώ έχουμε  Dynasty warriors. Με καταθλιπτικό μερικές φορές περιβάλλον, συνεχίζω να πιστεύω πως θα έπρεπε να μείνει ένα linear παιχνίδι και τα cutscenes ήταν για κάποιο λόγο κλειδωμένα σε 30 FPS/1440p παρόλο που είχα την επιλογή το παιχνίδι είτε σε performance mode είτε σε resolution mode.

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ

Είναι το παιδί του Nioh μαζί με το Ghost of Tsushima. Αλλά το παιδί δεν μεγάλωσε πολύ καλά στην πορεία με αρκετά κακό side content, cluster στο κόσμο του και PS3 γραφικά που το κρατάει πίσω. Εάν όμως θέλετε ένα παιχνίδι με σημαντικά γεγονότα της Ιαπωνίας, το badass gameplay και τις όμορφες παραλλαγές της Team ninja, το Rise of the Ronin είναι μια ευχάριστη εμπειρία για τους fan του είδους.

Ευχαριστούμε θερμά την Playstation Greece για την παροχή του κωδικού για τις ανάγκες του review.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Don't Miss the News, Samurai!

Εγγράψου στο Newsletter μας για να μαθαίνεις πρώτος όλα τα καυτά νέα στον κόσμο του Internet και της τεχνολογίας!

Newsletter