Η Sony παίρνει πολύ σοβαρά την αποκλειστικότητα του PS5 για τους πρωτοεμφανιζόμενους τίτλους της. Ο διευθύνων σύμβουλος του PlayStation, Jim Ryan, λέει ότι η εταιρεία επιμένει στην τρέχουσα στρατηγική της να μην κυκλοφορεί εκδόσεις των παιχνιδιών της για PC.
Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο Famitsu, ο Ryan απέρριψε την ιδέα της κυκλοφορίας εκδόσεων PC των αποκλειστικών παιχνιδιών PS5, όπως το “God of War: Ragnarok”, την ίδια μέρα που θα κυκλοφορήσουν στο PS5, λέγοντας ότι η μεταφορά τους στο PC δύο με τρία χρόνια μετά το γεγονός λειτουργεί καλά για τη Sony.
“Αντιλαμβανόμαστε επίσης πλήρως τη σημασία των αποκλειστικών τίτλων του PS5. Όπως ανέφερα προηγουμένως, η κύρια ευθύνη των PlayStation Studios είναι να δημιουργούν παιχνίδια για το πιο πρόσφατο υλικό του PlayStation που θα απολαμβάνουν οι παίκτες. Αυξάνουμε τον αριθμό των αποκλειστικών παιχνιδιών PS5 και κλιμακώνουμε την κυκλοφορία των εκδόσεων για PC”, δήλωσε ο Ryan και πρόσθεσε: “Έχω συχνά την ευκαιρία να ρωτήσω τους οπαδούς των παιχνιδιών για τη γνώμη τους και όταν τους ρωτάω πώς αισθάνονται για τη χρονική υστέρηση, συχνά λένε ότι θεωρούν αποδεκτή την κυκλοφορία μιας έκδοσης για PC δύο ή τρία χρόνια μετά την κυκλοφορία της έκδοσης για PlayStation”.
Η Sony μετέφερε το “Horizon Zero Dawn” στο PC το 2020, τρία χρόνια μετά την κυκλοφορία του στο PS4, καθιστώντας το το πρώτο PlayStation που έκανε τη μετάβαση στην πλατφόρμα. Η εταιρεία ήταν στο παρελθόν κατά των κυκλοφοριών για PC, προτιμώντας να παραμείνει στις κονσόλες.
Το 2021, ο Ryan δήλωσε ότι η Sony σχεδίαζε να μεταφέρει περισσότερα από τα παιχνίδια της στο PC, ξεκινώντας με το “Days Gone”, επειδή “η ευκολία να τα κάνει διαθέσιμα σε μη κατόχους κονσόλας έχει αυξηθεί.
Ωστόσο, η μεταφορά τίτλων πρώτου μέρους στο PC δεν είναι χωρίς προκλήσεις. Όταν το “The Last of Us Part 1” κυκλοφόρησε στο PC μέσω του Steam τον Μάρτιο, είχε προβλήματα απόδοσης που ήταν τόσο σοβαρά που η Naughty Dog τους ζήτησε συγγνώμη και υποσχέθηκε να τα διορθώσει με πολλαπλές ενημερώσεις.
Ο επικεφαλής του Xbox Phil Spencer επέκρινε το PlayStation για το κλιμακωτό χρονοδιάγραμμα κυκλοφορίας του για PC, επισημαίνοντας ότι οι καταναλωτές αναγκάζονται να πληρώσουν ένα υπέρογκο ποσό για το PS5 ή το PS4 προκειμένου να παίξουν τα παιχνίδια που έχουν σχεδιαστεί αποκλειστικά για αυτές τις κονσόλες και στη συνέχεια να πληρώσουν για τις εκδόσεις για PC χρόνια αργότερα. Εν τω μεταξύ, το Xbox είναι η μόνη πλατφόρμα που κυκλοφορεί παιχνίδια σε κονσόλα, PC και cloud ταυτόχρονα, ειδικά στο Game Pass.
Παρόλα αυτά, το PlayStation έχει σημειώσει μεγάλη επιτυχία με τις μεταφορές του σε PC, ενώ είναι πιθανό να υπάρξουν κι άλλες στο κοντινό μέλλον, καθώς η Sony ετοιμάζει το “Spider-Man 2” και άλλες αποκλειστικότητες αργότερα μέσα στη χρονιά.