Video Games

Το ακυκλοφόρητο παιχνίδι Daredevil

Η Marvel είναι αδιαμφισβήτητα ένας κολοσσός στον τομέα της ψυχαγωγίας, αλλά δεν ήταν πάντα έτσι. Τη δεκαετία του ’90, ήταν στα πρόθυρα της χρεοκοπίας. Προκειμένου να σωθεί άρχισε να πουλάει τα δικαιώματα για διάφορους χαρακτήρες της. Έτσι δημιουργήθηκαν διάφορες ταινίες όπως η τριλογία Spider-man του Sam Reimi. Αυτό που μας ενδιαφέρει όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι τα παιχνίδια που προέκυψαν από αυτές τις πωλήσεις ή μάλλον, για ένα που δεν κυκλοφόρησε ποτέ.

Η αρχή της ανάπτυξης

Η Encore ήταν μια από τις εταιρείες που είχε αγοράσει τα δικαιώματα για χρήση ορισμένων χαρακτήρων της Marvel σε βιντεοπαιχνίδια. Ένας από τους χαρακτήρες κίνησε το ενδιαφέρον του συνεργαζόμενου studio 5000 FT, το οποίο εξέφρασε την επιθυμία του για τη δημιουργία ενός παιχνιδιού για το Playstation 2 με πρωταγωνιστή τον τυφλό δικηγόρο Daredevil.

Ο Daredevil δεν ήταν ιδιαίτερα γνωστός χαρακτήρας και το studio είχε σχετικά μικρές βλέψεις. Το αρχικό όραμα ήταν ένα μικρό παιχνίδι με κάποιες από τις ποιο σημαντικές στιγμές του χαρακτήρα από τα comic. Ωστόσο, λίγο καιρό αφού άρχισε η ανάπτυξη του παιχνιδιού, η Marvel έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για αυτό.

Σύντομα, το παιχνίδι θα άλλαζε σε μέγεθος, καθώς ταυτόχρονα με την ανάπτυξη του, γυριζόταν η ταινία Daredevil του 2003. Αυτό έμμεσα ανάγκασε τους developers να επεκτείνουν τις ιδέες τους για τον τίτλο. Το παιχνίδι πια θα ήταν open-world, επηρεασμένο από τη δημοτικότητα παιχνιδιών όπως το GTA 3. Ωστόσο, η 5000 FT δεν είχε απόλυτη ελευθερία στη δημιουργία του. Από τη μία, έπρεπε να ακολουθεί την καθοδήγηση της Marvel και από την άλλη τις προτάσεις των συμβούλων της Sony, προκειμένου να κυκλοφορήσει στο PlayStation 2. Βέβαια, οι δύο εταιρείες δε συμφωνούσαν πάντα και αυτό οδηγούσε σε αρκετά αδιέξοδα και χαμένο χρόνο.

Προβλήματα που οδήγησαν στην ακύρωση

Προκειμένου να ανταπεξέλθουν στη νέα βλέψη του έργου, το studio προσέλαβε νέους υπαλλήλους, πενταπλασιάζοντας το εργατικό δυναμικό του. Αρχικά, η ανάπτυξη του τίτλου κυλούσε ομαλά, αλλά άρχισαν να εμφανίζονται τεχνικά προβλήματα. Η μηχανή του παιχνιδιού αδυνατούσε να ανταπεξέλθει με την περιπλοκότητα του open-world και των mechanics. Αυτό οδήγησε στην εγκατάλειψη αυτής της ιδέας και την επιστροφή σε ένα πιο γραμμικό παιχνίδι βασισμένο σε levels.

Παράλληλα, το studio μαστίζονταν από άλλα προβλήματα. Ορισμένοι υπάλληλοι παρουσίαζαν αντιεπαγγελματική συμπεριφορά, με κάποιους να πηγαίνουν στο χώρο εργασίας τους ακόμα και υπό την επιρροή ναρκωτικών ουσιών. Ωστόσο, το studio δεν μπορούσε να τους απολύσει, καθώς η προθεσμία κυκλοφορίας τους πίεζε χρονικά και η αντικατάσταση των δημιουργών της μηχανής του παιχνιδιού θα ήταν χρονοβόρα.

Οι τριβές που υπήρχαν εντός του 5000 ft οδήγησαν σε πολλαπλές καθυστερήσεις. Στα τελικά στάδια της ανάπτυξης, η Marvel έδωσε τέλος στο έργο επειδή ήταν δυσαρεστημένη με το τελικό αποτέλεσμα. Οι developers έβαλαν mechanics σύμφωνα με τις απαιτήσεις της Sony, όπως grinding στα κτήρια, σε σωλήνες και καλώδια παρόμοια με το Tony Hawk pro skater. Τέτοιες αλλαγές παρέκκλιναν τελείως από τον χαρακτήρα του Daredevil, και οδήγησαν στην απόφαση της Marvel να ακυρώσει το παιχνίδι. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, το παιχνίδι είχε ολοκληρωθεί σε μεγάλο βαθμό.

Πώς θα ήταν αν κυκλοφορούσε;

Gameplay

Το Daredevil θα ήταν αρχικά ένα open-world 3rd person brawler με διάφορα εγκλήματα που εμφανιζόταν τυχαία στους δρόμους του Hell’s kitchen. Το κύριο mechanic του παιχνιδιού θα ήταν το shadow world. Ο παίκτης θα μπορούσε να βλέπει τον κόσμο τόσο κανονικά όσο και με τη χρήση αυτού. Με την ενεργοποίηση του, θα άλλαζε η οπτική του κόσμου και θα φαινόταν όπως τον αντιλαμβάνεται ο Daredevil με το radar sense του. Αυτή η ικανότητα θα επέτρεπε στο ήρωά μας να βλέπει μέσα από τοίχους, να ακούει καρδιακούς χτύπους και να εντοπίζει εγκλήματα. Στη μάχη θα προσέφερε την ικανότητα να αποφεύγει όπλα, αλλά και να παρακολουθεί τα ζωτικά σημάδια των εχθρών, όπως τραυματισμούς και φόβο. Βέβαια, όπως αναφέρθηκε παραπάνω, η 5000 FT εγκατέλειψε την ιδέα του open-world όταν άρχισαν να περιπλέκονται τα πράγματα, κάτι που σίγουρα περιόρισε την αποτελεσματικότητα του shadow world.

Ένα ακόμη σημαντικό mechanic θα ήταν η χρήση του billy club του Daredevil. Αυτό θα του επέτρεπε να κάνει swing σαν τον Spider-man. Μαζί με το προαναφερθέν grinding θα ήταν τα κύρια μέσα για τη μετακίνηση μέσα στο Hell’s Kitchen.

Πλοκή και χαρακτήρες

Η πλοκή του Daredevil θα ακολουθούσε μια πρωτότυπη ιστορία, εν μέρει εμπνευσμένη από το storyline “Electra lives again”. Ο Kingping δολοφονείται και δημιουργείται ένα power vacuum, όπου όλες οι εγκληματικές οργανώσεις προσπαθούν να εκμεταλλευτούν. Ο Daredevil καλείται να σώσει τον φίλο του Foggy Nelson που αγνοείται, να δικαιώσει την αναστημένη Ηλέκτρα που κατηγορείται για τον φόνο του Kingpin και να νικήσει τις εγκληματικές οργανώσεις που καταστρέφουν την πόλη. Στο τέλος του παιχνιδιού, αποδεικνύεται ότι ο Kingpin ζει. Ο θάνατός του ήταν στημένος προκειμένου να κινήσει τα νήματα στο παρασκήνιο και να αλληλοεξουδετερωθεί ο ανταγωνισμός του. Το τελικό boss fight είναι ο ίδιος ο Kingpin στο ρετιρέ του.

Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, ο παίκτης έρχεται αντιμέτωπος με διάφορους εχθρούς όπως οι crime lords Hammerhead και Sewer King, το ninja clan “The hand” και τον assassin Bullseye. Επίσης, εμφανίζονται και άλλοι γνωστοί χαρακτήρες όπως ο Ben Urich, ο Stick, η Jossie, o Turk, ο Punisher και η Black Widow.

Τελικές ιδέες

Θα ήταν ενδιαφέρον να δούμε πως θα ήταν το Daredevil αν κυκλοφορούσε, αλλά δυστυχώς μάλλον δε θα γίνει ποτέ. Προς το παρόν το μόνο παιχνίδι Daredevil που έχει κυκλοφορήσει είναι ένα side scroling beat em up για το Gameboy Advance βασισμένο στην ταινία του 2003. Όλες οι άλλες εμφανίσεις του χαρακτήρα σε παιχνίδια ήταν σε supporting ρόλους. Βέβαια, ο χαρακτήρας έχει γίνει πιο δημοφιλής τα τελευταία χρόνια με την καταξιωμένη από κριτικούς σειρά του Netflix. Επίσης, ο χαρακτήρας είναι πια μέλος του MCU, με cameo στο Spider-man No Way Home, στο She-Hulk: Attorney at Law και στο Echo. Φυσικά, ανυπομονώ για την επερχόμενη σειρά Daredevil: Born Again που θα κυκλοφορήσει τον Μάρτιο του 2025. Μπορεί να είμαστε πιο κοντά από ποτέ σε ένα παιχνίδι του Man without fear. Προσωπικά, θα ήθελα η Insomniac Games να αναλάβει το project, και να δείξει στον διάβολο του Hell’s Kitchen την ίδια αγάπη που έδειξε στον αγαπητό μας webhead, αλλά σίγουρα κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να γίνει σύντομα. Σύμφωνα με τα leaks, το studio δουλεύει σε παιχνίδια Spider-Man και Wolverine.

Σας αφήνω με ένα βίντεο που μπορείτε να δείτε εδώ, με ότι έχει απομείνει από το ακυκλοφόρητο παιχνίδι Daredevil. Αυτό αποτελεί ένα στιγμιότυπο της κατάστασης του παιχνιδιού από τον Ιούνιο του 2003 και δε μοιάζει ιδιαίτερα λειτουργικό.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Don't Miss the News, Samurai!

Εγγράψου στο Newsletter μας για να μαθαίνεις πρώτος όλα τα καυτά νέα στον κόσμο του Internet και της τεχνολογίας!

Newsletter