Θα έλεγε κανείς πως η καλύτερη γενιά να είσαι gamer είναι ίσως από τις αρχές του ’90 μέχρι και τα μέσα του 2000. Έχεις βιώσει όλα αυτά τα απίστευτα releases όπως τα Uncharted, τα Kingdom Hearts, τα God of War και άλλων πάρα πολλών τίτλων από εταιρείες όπως η Sony, τη Nintendo, την Bandai Namco και την Ubisoft που για πολλούς από εμάς έπαιξαν τεράστιο ρόλο στο τι παρέες κάναμε αλλά και στο ποίοι ήμασταν σαν χαρακτήρες.
Κάπου στο τέλος του 2007 όταν είχε καθιερωθεί για τα καλά πλέον το μέγεθος της gaming σκηνής, έρχεται μια εταιρεία που τη γνωρίσαμε μέσω του Prince of Persia κυρίως και μας δίνει πρόσβαση σε ένα sandbox παιχνίδι, με την άπλα μια πόλης και όχι το progress system από πίστα σε πίστα, που παίζεις τον ρόλο ενός “ηθικού δολοφόνου” που μάχεται εναντίον δυνάμεων που στην αρχή φαίνονται ως local threats αλλά η ιστορία του γρήγορα σου δείχνει πως πρόκειται για κάτι πολύ μεγαλύτερο. Το παιχνίδι που όλοι σήμερα γνωρίζουμε ως Assasin’s Creed γίνεται μια παγκόσμια επιτυχία τεραστίων διαστάσεων.
Και έπειτα ακολουθούν 13 παιχνίδια που σίγουρα το καθιστούν ως τίτλο του hall of fame. Καταλήγει να διδάσκει σε σχολεία, να απασχολεί ιστορικούς θετικά με το ιστορικό του approach και μόνο να χτίζει και να χτίζει το ήδη πλούσιο εγκώμιο του. Κάπου γύρω από το Valhalla αρχίζει να κουράζει, άλλωστε το να παίζεις την ίδια φόρμουλα με μικρά tweaks για 17 χρόνια δεν είναι εύκολο ειδικά αν ο όγκος του περιεχομένου όλο και αυξάνεται, και ο κόσμος αρχίζει τα παράπονα του για τη δημιουργία κάτι του φρέσκου. Το Mirage το με mixed κριτικές το λες και bounce back από το αρνητικό κλίμα που επικρατούσε. Δεν είναι σε καμία περίπτωση στην κατηγορία παιχνιδιών όπως το Black Flag αλλά ο κόσμος το δέχεται.
Και φτάνουμε στο σήμερα. Με κυκλοφορίες όπως τα Ghost of Tsusima, Sekiro αλλά και τηλεοπτικούς τίτλους όπως το Shogun (που σάρωσε 18 Emmy σήμερα by the way) βλέπει η Ubisoft ένα μεγάλο εμπορικό άνοιγμα προς την ιστορία της ανατολής και συγκεκριμένα την Ιαπωνική. Ανακοινώθηκε ο δικός τους τίτλος με αυτό το περιεχόμενο και ο κόσμος το δέχθηκε με μεγάλη σκεπτικότητα. Ναι μεν η Ιαπωνική ιστορία ενθουσιάζει αλλά μιλάμε για την Ubisoft που τελευταία διχάζει. Assasin’s Creed Shadows το όνομα του video game και οι πρωταγωνιστές Yasuke και Naoe LGBTQ+ (και ο πρώτος έγχρωμος) σαμουράι. Η κατακραυγή δημόσια με πολλούς Ιάπωνες να κατηγορούν το studio για στρέβλωση της ιστορία τους και να ζητούν δικαιοσύνη ακόμη και από ανώτατα δικαστήρια. Η Ubisoft όμως ακάθεκτη στη στάση της όμως αποφασίζει να κυκλοφορήσει ένα trailer μόλις πριν 3 μέρες.
Το trailer αντικειμενικά πατώνει και η Ubisoft καλείται να μαζέψει τα ασυμμάζευτα. Ο κόσμος κατακριτικός και πολύ θυμωμένος για ακόμη μια φορά για τα εσκεμμένα και μη λάθη της εταιρείας. Χαρακτήρες που ενσαρκώνουν την Ιαπωνική ιστορία με κινέζικες αμφιέσεις και μιξ ανδρικών και γυναικείων ρούχων, το soundtrack γραμμένο και εκτελεσμένο σε παραδοσιακό κινέζικο όργανο και πολλά άλλα που κάνουν τη στάση της Ubisoft να φαίνεται ασεβής και γεμάτη απάθεια. Και ποία η απάντηση της; Το view και comment botting φυσικά!
Σε μία κίνηση που αν αληθεύει μπορεί να θεωρηθεί τουλάχιστον ανόητη, πολλά fake accounts εμφανίστηκαν κάτω στα σχόλια με θετικά σημεία πάνω στο trailer με ένα από αυτά να λέει μάλιστα πως ο καιρός του παιχνιδιού το έχει κερδίσει! Οι χρήστες γρήγορα εντόπισαν τις ομοιότητες σε αυτά τα προφίλ που είχαν συνήθως εικόνες γυναικών και είχαν δημιουργηθεί τις ίδιες μέρες χωρίς κάποια άλλη ενέργεια πριν από τα σχόλια αυτά. Και όλα αυτά με κάθε σχόλιο να μαζεύει εντυπωσιακά τουλάχιστον 5k likes και μπόλικες θετικές απαντήσεις. Την κατάσταση αυτή την έκανε ευρύτερα γνωστή ο πασίγνωστος streamer Asmongold που μέσω του stream του ειδοποιήθηκε για αυτή την κατάσταση και την τσέκαρε για να βρεθεί προ εκπλήξεως με μια χιουμοριστική αντίδραση (που μπορείτε να δείτε εδώ). Έκτοτε τα σχόλια αυτά έχουν διαγραφεί με τον κόσμο να πλημμυρίζει με τη σειρά του τα σχόλια πάρα πολύ αρνητικά και με ευχές να χρεοκοπήσει το στούντιο από αυτό της το release. Η ίδια η Ubisoft δεν έχει πάρει ακόμη θέση και περιμένουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την επόμενη μέρα αλλά και το release του τίτλου με το δεδομένο review bombing που θα ακολουθήσει.