Στις 6 Ιουνίου, η εταιρεία της δημοφιλής πλατφόρμας streaming Twitch ανακοίνωσε τους σκοπούς της να θέσει σε εφαρμογή ένα νέο σύνολο κανόνων. Οι νέες οδηγίες συσχετίζονται με τον περιορισμό στις στρατηγικές διαφήμισης και χορηγίας μέσω των streams, πράγμα το οποίο αποτελεί σημαντική πηγή εσόδων για τους δημιουργούς. Ενδεχομένως, το γεγονός αυτό να επηρεάσει αρνητικά σε μεγάλο βαθμό τους streamers, ανεξαρτήτως βελινεκούς.
Στο παρακάτω Twitter post μπορείτε να δείτε ποια είναι ακριβώς τα νεα guidelines.
Twitch has new Branded Content Guidelines.
– On-stream logos are limited to 3% of screen size.
– Burned-in video Ads are NOT allowed.
– Burned-in Display Ads are NOT allowed.
– Burned-in Audio Ads are NOT allowed.#TwitchNews #TOSgg pic.twitter.com/QrlrQhGAbm— Zach Bussey (@zachbussey) June 6, 2023
Όπως είναι αναμενόμενο, οι αντιδράσεις τόσο από τους streamers, όσο και από το υπόλοιπο κοινό που χρησιμοποιεί την πλατφόρμα, ήταν αποδοκιμαστικές. Οι streamers εξέφρασαν την δυσαρέσκεια τους για τις αλλαγές, με μεγάλα ονόματα όπως ο Asmongold να ανακοινώνουν ότι σκέφτονται να εγκαταλείψουν εντελώς το Twitch. Η Anne Munition, επίσης streamer στο Twitch, δήλωσε σε post στο Twitter ότι οι νέοι κανόνες δεν έχουν λογική βάση, καθώς περιορίζουν την άμμεση διαφίμηση μέσω λογότυπων και άλλων ψηφιακών μέσων, αλλά οι streamers μπορούν κανονικά να εμφανίζουν προιόντα και λογότυπα μεγάλων εταιρειών στο set-up τους.
Ως άμμεση απάντηση στις έντονες διαμαρτηρίες, το Twitch ανέρτησε κάποιες διευκρινίσεις σχετικά με τους νέους κανόνες, οι οποίες φαίνεται να προκάλεσαν περισσότερο αποπροσανατολισμό απο διαλεύκανση των πραγμάτων, όπως ισχυρίζεται η ίδια η κοινότητα της πλατφόρμας.
“Η σημερινή επικαιροποίηση της πολιτικής για το επώνυμο περιεχόμενο ήταν υπερβολικά γενική. Αυτό δημιούργησε σύγχυση και απογοήτευση και ζητούμε συγγνώμη γι’ αυτό. Δεν σκοπεύουμε να περιορίσουμε τη δυνατότητα των streamers να συνάπτουν άμεσες σχέσεις με χορηγούς και κατανοούμε ότι αυτό αποτελεί σημαντικό μέρος του τρόπου με τον οποίο οι streamers κερδίζουν έσοδα”, δήλωσε ο επίσημος λογαριασμός του Twitch στο Twitter.
Συνεχίζει λέγοντας: “Θέλαμε να επεξηγήσουμε την υπάρχουσα πολιτική μας για τις διαφημίσεις που είχε ως στόχο να απαγορεύσει στα διαφημιστικά δίκτυα τρίτων να πωλούν burned-in-video διαμφημίσεις και διαφημίσεις προβολής στο Twitch, κάτι που συνάδει με άλλες υπηρεσίες. Χάσαμε το στόχο μας με τον τρόπο έκφρασης της πολιτικής μας και θα επαναδιατυπώσουμε τους κανόνες ώστε να είναι πιο σαφείς. Σας ευχαριστούμε που μοιραστήκατε τις ανησυχίες σας και εκτιμούμε τα σχόλιά σας. Θα ενημερώσουμε την κοινότητα όταν επαναδιατυπώσουμε τα guidelines“.
Today’s branded content policy update was overly broad. This created confusion and frustration, and we apologize for that.
— Twitch (@Twitch) June 6, 2023
Σε τελική ανάλυση, η κοινότητα δεν μπορεί να εξάγει κάποιο πόρισμα για το τι ακριβώς θα ισχύσει με τους νέους κανόνες, ούτε επίσης για το επίπεδο της αυστηρότητας αυτών – τουλάχιστον μέχρι να επαναδιατυπωθούν. Αυτό μπορεί να αποτελεί ένα κομβικό και κρίσιμο σημείο για την πορεία και μέλλον της πλατφόρμας. Με τα χρόνια, το Twitch συνέχισε να περιθωριοποιεί όλο και περισσότερο την ελευθερία των streamers -και των viewers αντίστοιχα- καθώς άλλαζε συνεχώς την πολιτική του σε όλο και αυστηρότερους κανόνες. Το φαινόμενο αυτό, με τον καιρό έγινε αφορμή για την αποχώρηση όλο και περισσότερων δημιουργών, καθώς και μεγάλου ποσοστού της γενικότερης κοινότητας.
[UPDATE] To twitch μετά την όλη κατακραυγή φαίνεται να απέσυρε τους κανόνες.