To Tekken είναι μία σειρά που είναι πολύ κοντά στην καρδία μου. Σαν τον πρώτο παιχνίδι που έπαιξα, το Tekken 3, στο Playstation 1, από τότε ήταν η ”νταντά” μου και πιστεύω σε πολλά παιδιά ακόμα και σήμερα. Μία σειρά αγαπητή, που μεγάλωσε πολλές γενιές.
Fist meets Fist
Η ιστορία του Tekken είναι ένα… παράξενο σημείο της σειράς. Με αρκετά plot holes αλλά και ασήμαντα ή και ”βαρετά” γεγονότα, το Tekken 8, μας έκλεισε μερικά plot holes, αλλά δυστυχώς, άνοιξε κάποια άλλα. Από χαρακτήρες ξαφνικά να είναι φιλικοί και να έχουν σχέσεις με άλλους, ενώ δεν έχει αναφερθεί ποτέ κάτι τέτοιο, και από χαζές κινήσεις του plot, όπως είδαμε με την Zafina, να πηγαίνει το μόνο πράγμα που λείπει από τον Kazuya Mishima, το Azazel core, σε ζεστό πιάτο. Βλέπουμε μετά την απόσυρση του Jin Kazama από το Mishima Zaibatsu, μετανιωμένος από όλα τα εγκλήματα πολέμου που έκανε χάρη στο Devil Gene πού τον έλεγχε, προσπαθεί να λυτρώσει τον εαυτό του παλεύοντας (κυριολεκτικά) με τους δαίμονες του.
Με τον Kazuya Mishima τώρα στον θρόνο του Mishima Zaibatsu, ο στόχος του είναι ένας που βλέπουμε σε κάθε mean baddy, να κατακτήσει τον κόσμο, με τις νέες του δυνάμεις, χάρη στο λάθος της Zafina όπως είπαμε προηγουμένως. Μαθαίνουμε επίσης στο Tekken 8 από πού προήρθε το Devil Gene. Ο Azazel, πού τον είδαμε πρώτη φορά στο Tekken 6, μετά από ανασκαφές και έρευνες πού έγιναν από εξερευνητές, γίνεται η ανακάλυψη πώς ο Azazel ”έφτιαξε” αυτούς τους δαίμονες, με βάση κάποια συναισθήματα όπως ο θυμός, η επιθυμία και άλλα, για να τον υπηρετούν. Έτσι ο Kazuya ξαναζωντανεύει τον Azazel, για να πάρει την δύναμη του, ώστε να πετύχει τον στόχο του.
Everyone’s Here!
Μπορεί το ιστορικό κομμάτι του Tekken να μην είναι το πιο δυνατό του, αλλά το gameplay σίγουρα είναι. Μία 3D fighting σειρά που θεωρείτε ακόμα και σήμερα από τις καλύτερες εκεί έξω, μεταξύ του Street fighter και του Mortal Kombat. Το Tekken, σαν fighting ήταν πάντα ανεπτυγμένο και κάποιος μπορεί να πει και πιο δύσκολο, χάρη στους πάπυρους με move list που βλέπουμε πολλούς χαρακτήρες να έχουν 150+ κινήσεις. Με μεγάλο roster χαρακτήρων και πολύ σωστό representation σε διάφορες φυλές και χώρες, εάν και θεωρώ χαζό να έχουν κανονική επικοινωνία όταν ο καθένας μιλάει στην μητρική του γλώσσα, πού όπως και εάν το κάνουμε, θα υπάρχει έστω ένας χαρακτήρας για όλους μας με βάση τον τρόπο του παιχνιδιού μας. Μία σημαντική αλλαγή που έγινε στο Tekken 8 στο τρόπο του παιχνιδιού του, είναι πώς έγινε από passive, σε aggressive playstyle, χάρη στο νέο heat system, που μας επιτρέπει να πάρουμε λίγο hp πίσω, όταν κάνουμε connect τα χτυπήματα μας.
Κάτι που εκτίμησα πάρα πολύ στο Tekken 8, που πιστεύω θα αλλάξει το μέλλον και τα standards των fighting, είναι το Ghost battle, πού με την τελευταία AI τεχνολογία, έχουμε έναν ”κλώνο” του εαυτού μας που μαθαίνει από εμάς και μας αντιγράφει, σε real time, το οποίο έφτασα σε σημείο να μην μπορώ να νικήσω τον ”κλώνο” μου ή αλλιώς το Ghost μου, που μπορούμε επίσης να κατεβάσουμε τα ghost φίλων μας ή κάποιου rival πού θα βρούμε στο Online. Μιλώντας για το Online, έχουμε επιτέλους Rollback Netcode, σε αντίθεση με το Tekken 7, κάτι που είναι θαυμαστικό για τους online players. Το Rollback Netcode ουσιαστικά δουλεύει στο backround για εμάς, και διαβάζει όλες τις πιθανές κινήσεις που μπορούν να γίνουν, ώστε να τα ”στείλει” πίσω πιο γρήγορα και έτσι, και με χαμηλό ίντερνετ, μπορούμε να απολαύσουμε ένα match χωρίς κανένα πρόβλημα. Από τα λίγα πράγματα που με ενόχλησαν στο Tekken 8 είναι η έλλειψη του σε singleplayer content, με το Arcade Story να είναι το κύριο mode μετά το Story mode, μία φτηνή απομίμηση του Street Fighter VI, το World tour, όπου φτιάχναμε έναν δικό μας χαρακτήρα και παίζαμε σε έναν Semi open world, κάνοντας μάχες και με μια ενδιαφέρον ιστορία. Στο Arcade Story του Tekken 8 όμως, θα έλεγα πώς είναι το πιο βαρετό Side content πού έχω δει στην σειρά ή και σε οποιοδήποτε άλλο fighting, ειδικά με το παρελθόν της με το θρυλικό Tekken Force, ένα side scrolling Beat em’ up πού δίνει και έξτρα κομμάτια ιστορίας για τον κάθε χαρακτήρα που παίζουμε, ενώ στο Arcade story, είναι απλώς ένα text reading Arcade mode με πολύ αδιάφορη ιστορία χωρίς κανένα βάθος,
Ένα μεγάλο κομμάτι του Tekken ήταν επίσης το customization του, όπου μπορούμε με τον κάθε παίχτη να παίξουμε Barbie dress-up, χωρίς όμως να υπάρχει και επιβάρυνση κάποιο στατιστικών όπως έξτρα δύναμη ή κάτι τέτοιο. Τα social media είναι γεμάτα με δημιουργίες πολλών χρηστών, πού πολλοί επίσης προσπαθούν να φέρουν άλλους χαρακτήρες από άλλες μορφές media, στον κόσμο του Tekken, όπως κάποιο anime ή άλλο παιχνίδι.
Με λίγα λόγια
Ίσως η σημαντική του έλλειψη από κάποια σταθερή ιστορία εκτός του οικογενειακού κυριακάτικου μπάνιου σε ηφαίστειο, του αποτρέπει από το να πάρει μόνιμα την πρωτιά σαν ο βασιλιάς των fighting games, αλλά στον τομέα του gameplay, είναι το πιο βαθύ και διασκεδαστικό fighting και για προχωρημένους αλλά και για νέους παίχτες που θέλουν να πάρουν μέρος σε αυτό το Genre.