“Ένα φανταστικό παιχνίδι με σφάλματα μπορεί να διορθωθεί, ένα βαρετό παιχνίδι θα παραμείνει βαρετό.” Με αυτή τη φράση, ο Raphael Colantonio, δημιουργικός διευθυντής των Prey (2017) και Dishonored, εκφράζει τη δυσαρέσκειά του για το «οικοσύστημα του Metacritic», σε ανάρτηση του στο X. Σύμφωνα με τον Colantonio, το σύστημα αυτό πιέζει τους δημιουργούς να φτιάχνουν “ασφαλή και βαρετά παιχνίδια”. Η σκεπτικιστική αυτή ανάρτηση προήλθε με αφορμή τις τωρινές κριτικές του Stalker 2.
Οι δηλώσεις του Colantonio έρχονται μετά την κυκλοφορία του Stalker 2: Heart of Chornobyl, το οποίο συγκεντρώνει μέσο όρο βαθμολογίας 73 στο Metacritic για την έκδοση του σε PC. Αν και η γενική αίσθηση είναι ότι πρόκειται για ένα φανταστικό παιχνίδι, οι κριτικές υπογραμμίζουν προβλήματα με σφάλματα. Ο Colantonio το θεωρεί αυτό άδικο, σχολιάζοντας ότι “αν ένα παιχνίδι είναι άψογο τεχνικά κατά την κυκλοφορία, είναι εγγυημένο το 80%, όσο βαρετό κι αν είναι. Αντίθετα, το Stalker 2 παίρνει 73 επειδή είναι λίγο «rough on the edges». Άδικο και παραπλανητικό”.
Ο Colantonio, ιδρυτής και πρώην πρόεδρος της Arkane Studios, σημειώνει ότι η δημιουργία παιχνιδιών με πολλές δυνατότητες συχνά οδηγεί σε τεχνικές δυσκολίες κατά την κυκλοφορία. Παρόλα αυτά, προτιμά ένα φιλόδοξο παιχνίδι με σφάλματα, παρά ένα τεχνικά τέλειο αλλά άνευρο έργο. Η κριτική του επεκτείνεται και στο Metacritic, το οποίο δεν επιτρέπει την ανανέωση των βαθμολογιών από τις κριτικές μετά από σημαντικές αναβαθμίσεις παιχνιδιών. Αυτή η πολιτική, αν και θεσπίστηκε για να προστατεύσει τους κριτικούς από πιέσεις, δημιουργεί ένα στατικό σύστημα που δεν αντανακλά τη βελτίωση ενός παιχνιδιού με την πάροδο του χρόνου.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Showrunner του Arcane ανακοινώνει 3 νέες σειρές League of Legends
Ο δημιουργός υποστηρίζει ότι το σύστημα βαθμολογιών είτε πρέπει να προσαρμόζεται στις εξελίξεις των παιχνιδιών, είτε να εγκαταλειφθεί εντελώς. “Το 70% στο Metacritic μπορεί να σημαίνει είτε ένα μέτριο παιχνίδι, είτε ένα εξαιρετικό παιχνίδι που χρειάζεται επιδιορθώσεις στην αρχή. Το Metacritic δε βοηθά να γίνει αυτή η διάκριση“, προσθέτει.
Παρότι τέτοιες αλλαγές στο σύστημα δεν είναι απλές, η άποψη του Colantonio αναδεικνύει μια σημαντική πτυχή της βιομηχανίας. Ευτυχώς, το Stalker 2 φαίνεται να τα πηγαίνει καλά, με πάνω από ένα εκατομμύριο αντίτυπα να έχουν ήδη πουληθεί. Αν μην τι άλλο, αυτό δείχνει πως οι παίκτες εκτιμούν τη δημιουργικότητα και την εμπειρία, ακόμα κι αν η τελειότητα καθυστερεί λίγο.