Η Sony Interactive Entertainment ανακοίνωσε το κλείσιμο δύο στούντιο που είχε αποκτήσει πρόσφατα, του Firewalk Studios και του Neon Koi, σε μία κίνηση που στοχεύει στην αναδιοργάνωση και ενίσχυση της στρατηγικής της για την ανάπτυξη παιχνιδιών. Η απόφαση έρχεται λίγο μετά το τέλος του live-service παιχνιδιού Concord, το οποίο αφαιρέθηκε από τις πλατφόρμες της Sony τον Σεπτέμβριο.
Ο Hermen Hulst, διευθύνων σύμβουλος του Studio Business Group της PlayStation, αναγνώρισε τις δυσκολίες που φέρνει αυτή η απόφαση στους υπαλλήλους, δηλώνοντας πως «κανείς δεν θέλει να ακούσει εύκολα νέα σαν αυτά, ειδικά όταν αφορά συναδέλφους και φίλους που φεύγουν από την Sony». Στη συνέχεια, τόνισε πως «και οι δύο αποφάσεις πάρθηκαν με μεγάλη προσοχή, και πιστεύουμε ότι είναι οι σωστές για να ενισχυθεί ο οργανισμός». Εξήγησε ότι θα καταβληθεί προσπάθεια να βρεθούν νέες θέσεις εργασίας για τους εργαζόμενους των δύο στούντιο, εντός της ευρύτερης κοινότητας της Sony, όπου αυτό είναι δυνατό.
Η Firewalk Studios αποκτήθηκε από τη Sony πριν από περίπου ενάμιση χρόνο για να αναπτύξει το Concord, ένα PvP FPS παιχνίδι. Παρά την ποιότητα ορισμένων χαρακτηριστικών του παιχνιδιού, όπως παραδέχτηκε ο Hulst, το Concord δεν κατάφερε να προσελκύσει επαρκή αριθμό παικτών, γεγονός που οδήγησε στην απόφαση να αποσυρθεί ο τίτλος. «Έχουμε περάσει αρκετό χρόνο τους τελευταίους μήνες εξετάζοντας όλες τις επιλογές μας», εξήγησε ο Hulst, και πρόσθεσε: «Μετά από πολλή σκέψη, αποφασίσαμε ότι ο καλύτερος δρόμος μπροστά είναι να διαγράψουμε οριστικά το παιχνίδι και να κλείσουμε το στούντιο». Ευχαρίστησε την ομάδα της Firewalk για τη «δεξιοτεχνία, το δημιουργικό πνεύμα και την αφοσίωση» που έδειξαν, ενώ παραδέχτηκε ότι η κατηγορία των παιχνιδιών PvP είναι εξαιρετικά ανταγωνιστική και ότι «δεν πετύχαμε τους στόχους μας με αυτόν τον τίτλο».
Η απόφαση για την Neon Koi, η οποία επικεντρωνόταν στην ανάπτυξη mobile παιχνιδιών, αποτελεί μέρος της στρατηγικής της Sony για την επαναπροσέγγιση του τομέα του mobile gaming. Το στούντιο, το οποίο ονομαζόταν αρχικά Savage Game Studios, αποκτήθηκε το 2022 και επαναπροσδιορίστηκε ως Neon Koi τον Νοέμβριο του 2023. Ο Hulst δήλωσε ότι «ενώ ο τομέας του mobile gaming παραμένει προτεραιότητα ανάπτυξης για την Sony, βρισκόμαστε σε πολύ πρώιμο στάδιο των προσπαθειών μας». Επεσήμανε την ανάγκη για επικέντρωση σε τίτλους που είναι σύμφωνοι με την κληρονομιά της PlayStation Studios και μπορούν να προσελκύσουν περισσότερους παίκτες παγκοσμίως. «Με αυτή τη νέα προσέγγιση, το Neon Koi θα κλείσει και το παιχνίδι δράσης για κινητά που ανέπτυσσε δεν θα προχωρήσει».
Οι αποφάσεις αυτές έρχονται σε μια περίοδο σημαντικών αλλαγών για την Sony, καθώς μόνο πέντε μήνες πριν, ο Hermen Hulst και ο Hideaki Nishino ανέλαβαν υψηλόβαθμες θέσεις στην PlayStation. Επιπλέον, η Sony είχε ήδη προβεί σε περικοπές στην Bungie, απολύοντας πάνω από 200 υπαλλήλους τον Αύγουστο. Μέσα από αυτές τις ανακατατάξεις, η Sony φαίνεται να στοχεύει σε μία καλύτερη διαχείριση των πόρων της και στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς της.
Ο Hulst εξέφρασε την πεποίθηση ότι η Sony θα συνεχίσει να επενδύει στη δημιουργικότητα και την ανάπτυξη νέων τίτλων, παρά τις δυσκολίες. Με αυτή την αναδιάρθρωση, η εταιρεία ελπίζει να δημιουργήσει μια πιο ισχυρή οργανωτική δομή και να υλοποιήσει μια στρατηγική που θα εξασφαλίσει τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα και την ανάπτυξη της εταιρείας.