Ex Playstation Exec Thumbnail News

“Shawn Layden: ”Τα σύγχρονα παιχνίδια πάσχουν από κατάρρευση της δημιουργικότητας”

Το πρώην στέλεχος της PlayStation Shawn Layden εξέφρασε πρόσφατα τις ανησυχίες του για την τρέχουσα κατεύθυνση της βιομηχανίας παιχνιδιών. Προειδοποίησε για μια “κατάρρευση της δημιουργικότητας” και επέκρινε την εξάρτηση της βιομηχανίας από τα παιχνίδια blockbuster, καλώντας τη “θανατική καταδίκη”. Ο Layden μίλησε στην Gamescom Asia, τονίζοντας το αυξανόμενο κόστος ανάπτυξης παιχνιδιών ΑΑΑ. Σήμερα, αυτά τα παιχνίδια κοστίζουν εκατοντάδες εκατομμύρια, γεγονός που έχει μειώσει την ανάληψη ρίσκου και την καινοτομία. Τα στούντιο επικεντρώνονται πλέον περισσότερο στα sequel και τις αντιγραφές, με γνώμονα τις οικονομικές πιέσεις.

Ο Layden σημείωσε την εξαφάνιση των στούντιο παιχνιδιών ΑΑ, τα οποία κάποτε δημιουργούσαν καινοτόμα παιχνίδια με μικρότερο κόστος. Πιστεύει ότι αυτή η απώλεια απειλεί το οικοσύστημα της βιομηχανίας. Οι τεχνολογικές εξελίξεις έχουν βελτιώσει τη συνολική ποιότητα τόσο των ΑΑΑ όσο και των ανεξάρτητων παιχνιδιών. Ωστόσο, ο Layden φοβάται ότι τα δημιουργικά έργα χαμηλότερου κόστους παραβλέπονται. Πιστεύει ότι η εξάρτηση αποκλειστικά από τα blockbusters θα οδηγήσει σε στασιμότητα της βιομηχανίας. Τα παιχνίδια AA, σύμφωνα με τον Layden, παράγονται ταχύτερα και φθηνότερα. Το πιο σημαντικό είναι ότι φέρνουν μοναδικές ιδέες και καινοτομίες στο τραπέζι. Ο ίδιος επέκρινε την τρέχουσα έμφαση που δίνεται στους τρόπους εσόδων κατά την ανάπτυξη των παιχνιδιών. Ο Layden απέρριψε τις θέσεις που δίνουν προτεραιότητα στις οικονομικές στρατηγικές έναντι του δημιουργικού οράματος του παιχνιδιού. Θέλει να βλέπει πάθος για τη δημιουργία, όχι μόνο σχέδια με γνώμονα το κέρδος. “Θέλω να δω αυτή τη φωτιά”, δήλωσε.

Ex Playstation Exec Playstation logo

Ο Layden ασχολήθηκε επίσης με τον ενθουσιασμό που περιβάλλει την τεχνητή νοημοσύνη (AI) στην ανάπτυξη παιχνιδιών. Αναγνώρισε τη χρησιμότητά της, αλλά υποβάθμισε τον αντίκτυπό της. Η τεχνητή νοημοσύνη, υποστήριξε, είναι απλώς ένα εργαλείο όπως το Excel. Μπορεί να βοηθήσει, αλλά δεν είναι επαναστατικό. Οι ανησυχίες του Layden απηχούν εκείνες άλλων στη βιομηχανία παιχνιδιών. Ο διευθύνων σύμβουλος της Krafton, Changhan Kim τόνισε επίσης τη σημασία της διατήρησης των δημιουργικών κληρονομιών. Το μήνυμα του Layden είναι σαφές: η βιομηχανία παιχνιδιών χρειάζεται ισορροπία. Τόσο τα παιχνίδια blockbuster όσο και τα ριψοκίνδυνα δημιουργικά έργα είναι απαραίτητα για τη μακροπρόθεσμη επιτυχία του gaming. O Layden μπορεί να έφυγε από την Playstation το 2021, αλλά ήταν στη Sony από πριν το πρώτο Playstation, οπότε οι απόψεις του πηγάζουν από δεκαετίες εμπειρίας.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Don't Miss the News, Samurai!

Εγγράψου στο Newsletter του ggunews.gr για να μαθαίνεις πρώτος όλα τα καυτά νέα στον κόσμο του Internet και της τεχνολογίας!
Newsletter