Ο διευθυντής του παιχνιδιού Overwatch 2, Aaron Keller, έδωσε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το γιατί η Blizzard αποφάσισε να ακυρώσει ένα μακροχρόνια υποσχόμενο PvE mode που βρισκόταν σε εξέλιξη από το 2019. Σε ένα νέο blog που κυκλοφόρησε πρόσφατα, ο Keller λέει ότι η συζήτηση που κυκλοφορεί σχετικά με το “πώς ακυρώνουμε το PvE εντελώς… δεν είναι ακριβής” πριν μπει σε λεπτομέρειες σχετικά με την προέλευση του παιχνιδιού, τη διαδικασία ανάπτυξης και το μέλλον.
Πριν στο 2019, ο τότε διευθυντής Jeff Kaplan ανέβηκε στη σκηνή της BlizzCon και υποσχέθηκε μια εκτεταμένη εμπειρία Overwatch 2 PvE με tree skills και προσαρμόσιμες hero-abilities, που θα προσφερόταν ως αγοράσιμη προσθήκη στο αρχικό παιχνίδι. Θα είχε κοινά multiplayer servers με τον αριχκό τίτλο, με αυτόν τον τρόπο οι παίκτες που δεν ήθελαν να πληρώσουν επιπλέον για τη εμπειρία του PvE δεν θα έμεναν στο τίτποτα. Με την πάροδο του χρόνου, έγινε σαφές ότι δεν παίρναμε αυτό που υποσχέθηκε, καθώς ο Kaplan έφυγε από την Blizzard, ο Keller ανέλαβε και το Overwatch 2 έγινε ένα αυτόνομο sequel που θα αντικαθιστούσε πλήρως το Overwatch 1.
Στις 16 Μαΐου, η Blizzard επιβεβαίωσε ότι το εκτεταμένο PvE mode δεν θα γινόταν ποτέ και ότι η εταιρεία επικεντρώθηκε στην ενίσχυση του PvP mode. Το blog του Keller ξεκαθαρίζει ότι τα Story Missions (“γρήγορο, co-op gameplay που είναι “άλματα πάνω από αυτό που έχουμε φτιάξει για το PvE στο παρελθόν”) εξακολουθούν να συμβαίνουν. Αλλά τα Hero Missions που αντικατοπτρίζουν το αρχικό PvE, αποτελούν το mode με το οποίο η Blizzard “δεν προχωρά πλέον”.
Μετά την κυκλοφορία του Overwatch, ο Keller ισχυρίζεται ότι η ομάδα δεν ήταν “τόσο συγκεντρωμένη όσο θα έπρεπε σε ένα παιχνίδι που ήταν μια τεράστια επιτυχία“. Αναφέρει τα εξής:
“Τα πράγματα σπάνια πηγαίνουν όπως τα είχαμε σχεδιάσει στην ανάπτυξη παιχνιδιών. Δυσκολευτήκαμε να βρούμε τα πατήματά μας με την εμπειρία Hero Mission από νωρίς. Το πεδίο εφαρμογής μεγάλωσε. Προσπαθούσαμε να κάνουμε πάρα πολλά πράγματα ταυτόχρονα και χάσαμε τη συγκέντρωσή μας. Η ομάδα έφτιαξε μερικά πραγματικά σπουδαία πράγματα, όπως τα talents των heroes, νέες εχθρικές μονάδες και τις πρωταρχικές εκδόσεις των αποστολών, αλλά ποτέ δεν μπορέσαμε να συγκεντρώσουμε όλα τα στοιχεία που χρειάζονταν για να στείλουμε μια γυαλισμένη, συνεκτική εμπειρία“.
Σύμφωνα με τον Keller, η ομάδα συνέχισε να προσπαθεί να εφαρμόσει το σχέδιο “crawl, walk, run”, αλλά η “τολμηρή” και “γιγαντιαία” λειτουργία PvE “τραβούσε συνεχώς πόρους μακριά από το ζωντανό παιχνίδι”. Επιβεβαιώνει ότι είχαν αφιερωθεί χρόνια δουλειάς και “συναισθηματικής επένδυσης” στο Hero Missions mode και η ομάδα “προσπάθησε να βρει τρόπους για να κάνει όλες τις φιλοδοξίες μας να ταιριάζουν σε ένα σχέδιο στο οποίο πιστεύαμε. Δεν μπορέσαμε“.
Ο Keller προσπαθεί επίσης να ξεκαθαρίσει γιατί η ομάδα περίμενε τόσο πολύ μέχρι το 2023 (οπότε και είχε υποσχεθεί αυτό το mode) πριν ανακοινώσει ότι δεν θα το προχωρήσει. “Τέλος, ο κόσμος αναρωτήθηκε γιατί αυτή η ανακοίνωση ήρθε αυτή τη στιγμή. Αφού είχε ξεκινήσει το Overwatch 2, αρχίσαμε να βελτιώνουμε τα σχέδιά μας για τις μελλοντικές σεζόν”. Η ομάδα συνειδητοποίησε ότι δεν μπορούσαν να συνεχίσουν να τραβούν την προσοχή προς το υποσχόμενο PvE mode “καθώς τα σχέδια μεγάλωναν”, οπότε αποφάσισαν να εγκαταλείψουν εντελώς τα Hero Missions. “Η απόφαση ήταν η αρχή μιας μακράς διαδικασίας, όχι το τελευταίο κομμάτι της”, γράφει ο Keller. Αντί για τα Hero Missions, η ομάδα επικεντρώνει τις προσπάθειές της στο multiplayer- το οποίο είναι, φαινομενικά, “το ψωμί και το βούτυρο” του Overwatch.
“Αυτό ήταν δύσκολο για εμάς, αλλά ως διευθυντής σε αυτό το project, πρέπει να κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ για να παίρνω αποφάσεις που βάζουν το παιχνίδι και την κοινότητα πάνω απ’ όλα, ακόμα και όταν αυτές οι αποφάσεις είναι απογοητευτικές. Σε αυτή την περίπτωση, δυσκολεύτηκα να απομακρυνθώ από ένα όραμα που απλά δεν λειτουργούσε. Και γι’ αυτό θα ήθελα να ζητήσω συγγνώμη από τους παίκτες και την ομάδα μας. Λυπάμαι“.
Κλείνει την ανάρτηση στο blog με κάποια ελκυστικά σχόλια σχετικά με το Overwatch που γεννήθηκε από τις στάχτες του Project Titan και πως “κάτι όμορφο” προέκυψε από αυτό. “Αυτή είναι μια άλλη στιγμή αλλαγής. Και το μέλλον του Overwatch θα γεννηθεί μέσα από αυτό”.