Η Microsoft, σε μια προσπάθεια να υποβαθμίσει τις πιθανές επιπτώσεις της απόπειρας εξαγοράς της Activision στις διάφορες διεθνείς ρυθμιστικές αρχές, υποστηρίζει ότι ο publisher του Call of Duty, για το οποίο ξοδεύει δισεκατομμύρια δολάρια, δεν παράγει στην πραγματικότητα παιχνίδια που θα μπορούσαν να θεωρηθούν “απαραίτητα”. Παράλληλα, η Sony αντιδρά και εξηγεί ότι τα παιχνίδια Call of Duty επηρεάζουν τις αποφάσεις ορισμένων ανθρώπων για την αγορά κονσόλας.
Από τότε που η Microsoft ανακοίνωσε τις προθέσεις της να εξαγοράσει την Activision Blizzard τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους, η εταιρεία πέρασε μήνες διαφωνώντας με νομοθέτες και ρυθμιστικές ομάδες σε μια προσπάθεια να δείξει γιατί αυτή η συμφωνία είναι απολύτως καλή για τη βιομηχανία. Ένας τρόπος με τον οποίο το κάνει αυτό το Xbox είναι το επιχείρημα ότι η Activision Blizzard δεν κυκλοφορεί παιχνίδια που είναι τόσο μεγάλα και μοναδικά, ώστε η εξαγορά να καταπνίξει τον ανταγωνισμό με άλλες εταιρείες παιχνιδιών, καταστήματα ή κατασκευαστές κονσολών.
Μπορείτε να βρείτε ένα παράδειγμα αυτής της τακτικής σε μια έκθεση της Επιτροπής Εμπορίου της Νέας Ζηλανδίας που δημοσιεύθηκε τον Ιούνιο. Στο έγγραφο, η Microsoft υποστήριξε ότι δεν υπάρχει “τίποτα το μοναδικό στα βιντεοπαιχνίδια που αναπτύσσει και δημοσιεύει” η Activision -μια εταιρεία στην οποία δαπανά σχεδόν 70 δισεκατομμύρια δολάρια- και πρόσθεσε ακόμη ότι κανένα από τα παιχνίδια, συμπεριλαμβανομένου του shooter franchise Call of Duty, δεν είναι “must have” παιχνίδια για οποιαδήποτε αντίπαλη εταιρεία παιχνιδιών.
Όπως είναι αναμενόμενο, δεν συμφωνούν όλοι με τον ισχυρισμό της Microsoft ότι η κατοχή μιας από τις μεγαλύτερες σειρές βιντεοπαιχνιδιών στον κόσμο δεν θα προσφέρει στο Xbox κάποιο πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού. Συγκεκριμένα, η Sony έχει αντιταχθεί στην προτεινόμενη συμφωνία Xbox / Activision σύμφωνα με νέα νομικά έγγραφα από τη Βραζιλία.
Όπως αναφέρθηκε από το VGC και τους χρήστες του ResetEra, οι απαντήσεις της Sony σε ερωτήσεις της κυβέρνησης της Βραζιλίας σχετικά με τη συμφωνία Microsoft/Activision δημοσιεύτηκαν στο διαδίκτυο και δείχνουν ότι το PlayStation πιστεύει ότι το Call of Duty είναι ένας δυνατός ΑΑΑ τίτλος, ο οποίος θα μπορούσε να βοηθήσει στην πώληση περισσότερων κονσολών για όποιον το χειρίζεται.
Ούτε η απάντηση της Microsoft ούτε η αντίδραση της Sony θα πρέπει να προκαλούν έκπληξη. Όταν εξαγοράζεται μια τόσο μεγάλη εταιρεία όπως η Activision, είναι λογικό να υποβαθμίζεται το πόσο μεγάλη επιρροή έχει η εταιρεία όταν πρόκειται για ρυθμιστικές αρχές ή κυβερνητικούς αξιωματούχους, καθώς αυτοί οι άνθρωποι θα μπορούσαν να προκαλέσουν πονοκεφάλους στο Xbox ή ακόμα και να σταματήσουν εντελώς τη συμφωνία.
Φυσικά, η Sony δεν θέλει να χάσει το Call of Duty, ένα παιχνίδι που βρίσκεται τακτικά στην κορυφή των παιχνιδιών με τις καλύτερες πωλήσεις στα charts του PlayStation κάθε χρόνο. Βέβαια, η Microsoft έχει δηλώσει ότι το Call of Duty θα παραμείνει ένα multiplatform franchise, αλλά αναφέρεται ότι μετά από τρία παιχνίδια, το παιχνίδι θα μπορούσε να φύγει από το PlayStation και να γίνει αποκλειστικό για το Xbox. Έτσι, είναι λογικό ότι η Sony προσπαθεί να αναδείξει πόσο σημαντική είναι η μακροχρόνια σειρά FPS για το PlayStation και τη βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών.
Καθώς άλλες ρυθμιστικές ομάδες και περισσότερες κυβερνήσεις συνεχίζουν ή αρχίζουν να σκαλίζουν τη συμφωνία Activision Blizzard, είναι πιθανό να συνεχίσουμε να βλέπουμε τη Microsoft να υποβαθμίζει το μέγεθος και το εύρος της εταιρείας, ενώ οι ανταγωνιστές του Xbox κάνουν ακριβώς το αντίθετο σε μια προσπάθεια να σταματήσουν αυτό που θα μπορούσε να είναι ένα από τα μεγαλύτερα παραδείγματα ενοποίησης των βιντεοπαιχνιδιών που έχουμε δει μέχρι σήμερα.
Πηγή: Kotaku