Πάντα υπάρχει κάποια ενόχληση όταν η μείωση του αριθμού των παικτών αναφέρεται στο χώρο του gaming, αλλά σε αυτή την περίπτωση, πρόκειται για μια αρκετά σημαντική ιστορία. Δεν μιλάμε για το Starfield που έχασε το 90% των παικτών του από την κυκλοφορία του ως single player game. Αντίθετα, πρόκειται για το Helldivers 2, το οποίο προοριζόταν να είναι η μεγάλη απόδειξη της Sony ότι μπορεί να έχει μεγάλο αντίκτυπο στο χώρο του live-service gaming.
Όμως, λίγους μήνες μετά την κυκλοφορία, το παιχνίδι παρουσιάζει εξαιρετικά απότομη πτώση και παρά τις νέες προσθήκες και τις ανατροπές του galactic war, τίποτα δεν ανατρέπει την πορεία του.
Η ταυτόχρονη κυκλοφορία του Helldivers 2 σε PlayStation και PC βοήθησε στο να γίνει τεράστια επιτυχία, ειδικά στο PC, όπου έφτασε τους 458.709 ταυτόχρονους παίκτες δύο εβδομάδες μετά την κυκλοφορία. Αλλά αυτό ήταν πράγματι το αποκορύφωμα, και έχει μειωθεί κατά 90% μέσα σε τέσσερις μήνες, φτάνοντας στους 44.093 μέγιστους ταυτόχρονους παίκτες. Ως εκ τούτου, βρίσκεται συστηματικά εκτός της λίστας με τα 10 κορυφαία παιχνίδια και είναι στο #58 των κορυφαίων παιχνιδιών. Στο Twitch, έχει σημειωθεί επίσης μεγάλη πτώση θεατών για το Helldivers 2.
Αυτό είναι σημαντικό επειδή πρόκειται για ένα live-service game. Αυτό είναι το είδος του παιχνιδιού που η Sony ήθελε να έχει αντίκτυπο και να γίνει μια συνεχής επιτυχία, όχι μόνο μια αρχική. Η Sony μπορεί να πουλήσει πολλά αντίτυπα single-player παιχνιδιών και δεν πειράζει αν ο αριθμός των παικτών πέσει σημαντικά αρκετά γρήγορα. Αλλά δεν υπάρχει “τέλμα” στο Helldivers, το οποίο προσθέτει συνεχώς νέο equipment, cosmetics, Major Orders και νέα levels. Οι παίκτες πιο πρόσφατα διαμαρτύρονταν ότι τα υψηλότερα levels ήταν πολύ punishing για να είναι διασκεδαστικά, αλλά μετά από ένα μεγάλης κλίμακας buff patch, μόλις και μετά βίας άλλαξε αυτή η άποψη.
Άλλα ζητήματα που συζητούνται είναι το format, τόσο όσον αφορά το περιεχόμενο, αλλά και τα in-game currency. Δεν είναι ένα παιχνίδι που έχει ανακοινώσει σημαντικά DLC, όπως μπορεί να κάνουν άλλα live PvE games. Το χρονοδιάγραμμα του τι προστίθεται και πότε είναι μια έκπληξη, και ακόμη και ένα σημαντικό γεγονός όπως η εισαγωγή νέων εχθρών δεν θα κοστίζει τίποτα ως expansion. Επιπλέον, το Helldivers 2 διαθέτει ένα από τα πιο φιλικά προς τον παίκτη in-game currency συστήματα εκεί έξω, με το premium νόμισμα να κερδίζεται εύκολα μέσα στο παιχνίδι. Όλα αυτά προφανώς είναι υπέροχα για εμάς τους παίχτες, όχι ιδανικά για τη Sony όμως, όπου το όλο νόημα αυτής της μορφής είναι σημαντικά επαναλαμβανόμενα έσοδα, και ακόμα λιγότερο ιδανικά με 90% λιγότερους παίκτες σε σχέση με την κυκλοφορία.
Σε καμία περίπτωση το Helldivers 2 δεν είναι αποτυχία. Το μεγάλο λανσάρισμά του θα πρέπει ακόμα να θεωρείται επιτυχία και ξεπέρασε όλες τις προσδοκίες. Αλλά αυτή δεν είναι μια πορεία που θέλετε να δείτε για ένα live-service game. Το παιχνίδι δεν βρίσκεται εδώ και πολύ καιρό στη λίστα με τα 10 πιο δημοφιλή παιχνίδια του PlayStation, καθώς η λίστα αυτή παραμένει σχεδόν εξ ολοκλήρου με live επιτυχίες ετών, το Fortnite, το Call of Duty, το GTA Online, το Overwatch 2 και το Roblox. Αλλά η Sony θέλει και το δικό της live παιχνίδι να ανήκει σε αυτήν την λίστα της δικής της πλατφόρμας. Ήταν πάντα μεγαλύτερο στο Steam, αλλά έχει μειωθεί σημαντικά χωρίς σημάδια ανάκαμψης ακόμα και εκεί.
Οπότε ποιες είναι πιθανές λύσεις που μπορεί να ακολουθήσει η Sony για να ανακάμψει το παιχνίδι; Προφανώς, κανείς δεν θα ήθελε να δει το Helldivers 2 να γίνεται ένα δεύτερο Destiny 2, όπου για να κατέχει κανείς όλα τα DLC contents, πρέπει να δώσει πάνω από 100 ευρώ. Εναλλακτικές λύσεις ίσως να αποτελούν μεγαλύτερες αλλαγές/προσθήκες στο ίδιο το gameplay, τον εξοπλισμό και σημαντικότερα μεγαλύτερη έμφαση στο co-op aspect. Γενικότερα, η Sony πρέπει να επικεντρωθεί σε πράγματα που μπορούν να κάνουν το gamplay loop πιο “εθιστικό” (με την καλή έννοια), ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη θέληση από τους παίχτες να επενδύσουν χρόνο σε αυτό.