Η Microsoft προχωρά σε μια σημαντική αλλαγή για την ανάπτυξη του Halo, μεταφέροντας τη διαδικασία ανάπτυξης παιχνιδιών από το παλαιότερο Slipspace Engine στο πιο σύγχρονο Unreal Engine 5. Η ανακοίνωση αυτή έρχεται μετά από πάνω από ένα χρόνο φημολογιών και αβεβαιότητας, οι οποίες ξεκίνησαν με την αναδιοργάνωση της ηγεσίας στη 343 Industries, απολύσεις προσωπικού και άλλες αλλαγές που επηρέασαν το στούντιο σε υπερθετικό βαθμό. Η 343 Industries ανακοινώθηκε πως μετονομάζεται σε Halo Studios, με στόχο αυτή η μεταφορά τεχνολογίας να σηματοδοτήσει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία του Halo.
Η αλλαγή αυτή θεωρείται η πρώτη κίνηση μιας ευρύτερης αναδιοργάνωσης, που δεν θα περιοριστεί μόνο στην τεχνολογία. Το Halo Studios σχεδιάζει να μετασχηματίσει την εσωτερική του δομή, τις διαδικασίες παραγωγής και ακόμη και την κουλτούρα του. Ο Pierre Hintze, επικεφαλής του στούντιο, αναφέρει πως δεν επιθυμούν μόνο τη βελτίωση της αποδοτικότητας στην ανάπτυξη, αλλά και τη ριζική αλλαγή του τρόπου με τον οποίο δημιουργούνται τα παιχνίδια της σειράς.
Η απόφαση για τη μεταφορά στο Unreal Engine 5 ελήφθη μετά από προβλήματα που παρουσίασε το Slipspace Engine, το οποίο δημιουργήθηκε για το Halo Infinite. Το engine αυτό αποδείχτηκε δύσχρηστο και δημιούργησε δυσκολίες στην ανάπτυξη. Πολλά τμήματα του Slipspace είναι ηλικίας έως και 25 ετών, και η συντήρησή του απαιτούσε μεγάλο προσωπικό. Το νέο τεχνολογικό περιβάλλον που προσφέρει το Unreal, με δυνατότητες όπως τα Nanite και Lumen, ανοίγει νέους ορίζοντες για τη δημιουργία πιο ζωντανών και λεπτομερών κόσμων, κάτι που ενθουσιάζει ιδιαίτερα τους καλλιτέχνες της ομάδας, σύμφωνα με τον art director, Chris Matthews.
Η Halo Studios δεν έχει ανακοινώσει ακόμη νέους τίτλους ή ημερομηνίες κυκλοφορίας, αλλά εργάζεται πάνω στο Project Foundry. Αυτή η πρωτοβουλία δεν αποτελεί παιχνίδι ούτε τεχνολογικό demo, αλλά είναι περισσότερο ένα εργαλείο έρευνας, ανάπτυξης και εκπαίδευσης – ενδεχομένως development toolkit, αναπτυσσόμενο από την ομάδα R&D της εταιρείας. Το Project Foundry, ωστόσο, χτίστηκε σαν να ήταν ένα κανονικό παιχνίδι, με σκοπό να προσφέρει την αρωγή του σε μελλοντικές παραγωγές της σειράς Halo. Περιλαμβάνει λεπτομερείς τοποθεσίες, νέα επίπεδα βλάστησης και ακόμα και ένα επανασχεδιασμένο armor-suit για τον Master Chief.
Παρόλο που το Slipstream Engine θα συνεχίσει να υποστηρίζει το Halo Infinite, η μετάβαση στο Unreal Engine 5 θα επιτρέψει στα Halo Studios να επικεντρωθούν στη δημιουργία πολλαπλών νέων εμπειριών, με το υψηλότερο δυνατό επίπεδο ποιότητας, αποδεσμεύοντας πολύτιμους πόρους για την ανάπτυξη της σειράς στο μέλλον.