[the_ad id=”974″]
Το God of War: Ragnarok είναι επιτέλους εδώ και εμείς είμαστε έτοιμοι -κυρίως ψυχολογικά- να σας μιλήσουμε για αυτό. Να σημειώσουμε πως το review είναι spoiler free σε ό,τι αφορά την εξέλιξη της ιστορία και πράγματα που θεωρούμε ότι πρέπει να τα δείτε μόνοι σας για πρώτη φορά, οπότε διαβάστε άφοβα.
Η IΣΤΟΡΙΑ
H ιστορία συνεχίζεται λίγα χρόνια μετά τα γεγονότα του Gοd of War (2018) με τον Κratos και τον Ατρέα να προσπαθούν να αποφύγουν οποιαδηποτε εμπλοκή με τους θεούς Έσιρ και ιδιάιτερα, με την προφητεία του Ragnarok, της καταστροφής του κόσμου. Αυτή τη φορά, βλέπουμε τον Kratos να είναι ακόμα πιο ανοιχτός στα λάθη και στο παρελθον του, που φαίνεται ακόμα να τον βασανίζουν. Αφουγκραζόμαστε την κούραση ενός ταλαιπωρημένου από την μοίρα χαρακτήρα, να προπαθεί με νύχια και με δόντια να προστατεύσει τον γιο του, όχι μόνο απο τους κινδύνους του Βορρά αλλα και απο το να γίνει κλώνος του παλιού εκδικητικού εαυτού του. Η μάχη που δίνει με τον ευατό του για να αλλάξει ο ίδιος αλλά και για όσους νοιάζεται είναι μεγαλύτερη από κάθε θηρίο που έχει αντιμετωπίσει, κατι που δένει άρρηκτα με τον ανισόρροπο χαρακτήρα του γιου του. Η ιστορία σε πολλά σημεια ειναι αρκετά αργή και ίσως θα έπρεπε κάποια πράγματα να γίνουν πιο άμεσα – ή και καθόλου- ώστε να διατηρηθεί ένα σωστό pacing αλλά κατά το πλείστον όλα συμβάλουν στην εξέλιξη διάφορων πτηχών του κάθε χαρακτήρα. Και στο κάτω-κάτω αν παίζεις ένα τόσο μεγάλο story telling game πρέπει να περιμένεις πως κάποια σημεία δεν θα είναι τόσο ενδιαφέροντα σε σχέση με το main story, ιδιαίτερα όταν ο πήχης που έχει θέσει ο προηγούμενος τίτλος είναι πολύ υψηλός.
Ειναι πραγματικα εκπληκτικό το πόσο βάθος δίνεται όχι μόνο στους κεντρικούς πρωταγωνιστές αλλά και σε όλα τα άλλα πρόσωπα, νέα και μη που συναντάμε στην πορεία της ιστορίας . Κάθε side quest έχει πιο καλοφτιαγμνένο story telling και character development από την κεντρική ιστορία πολλών άλλων AAA παιχνίδιών και όχι, δεν υπερβάλω καθόλου. Επειδή το review είναι spoiler free, θα πω μόνο πως κλείνει εξαιρετικά η ιστορία του north saga με ένα fitting “τέλος” για τον κάθε χαρακτήρα, τουλάχιστον προς το παρόν. Να είστε σίγουροι πως θα γελάσετε, θα κλάψετε και ίσως σκεφτείτε πολλά και για τις δικές σας διαπροσωπικές σχέσεις.
ΤΟ GAMEPLAY
Ήταν πολύ ριψοκίνδυνο πριν 4 χρόνια να επιχειρήσουν να αλλαξουν τελείως την gameplay φορμουλα του κλασικου hack and slash που είχαμε αγαπήσει στους πρώτους τίτλους της σειράς και να το αναδιαμορφώσουν με τέτοιον τρόπο ώστε να συνάδει με την εξέλιξη της ιστοριας του Kratos. Ήταν όμως ένα ρίσκο που απέδωσε καρπούς, με το God of War: Ragnarok να μαθαίνει από τα λάθη του και να το πάει μερικά βήματα παραπέρα.
Από την αρχή του παιχνιδιού αισθάνεσαι ότι το gameplay έχει γίνει αρκετά πιο γρήγορο και δυναμικό από το προκάτοχο του, με τα Blades of Chaos και το Leviathan Axe να παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο. Τα weapon skills και abilities είναι πολύ νωρίτερα προσβάσιμα, με το στοιχείο του RPG βελτιωμένο ώστε να σου επιτρέπει να επιλέξεις πως θες να προσεγγίσεις τους εχθρούς σου. Tα RPG elements, να πούμε την μαύρη αλήθεια, ποτέ δεν ήταν το selling point του παιχνιδιού και ούτε θα δυσκολέψουν τον casual παίχτη να επιλέξει τον σωστό συνδιασμό. Είναι εκεί μόνο για αυτούς που θα ασχοληθούν λίγο παραπάνω. Έχουν γίνει αρκετές αλλαγές προς το καλύτερο (όπως για παράδειγμα οι ρούνοι πλέον μπαίνουν καθαρά πάνω στο amulet και δεν χρειάζεται να παιδεύεσαι να τα βάζεις ένα-ένα σε κάθε κομμάτι της στολής ) αλλά δεν θα παρατηρήσετε κάτι που πάνω κάτω δεν έχετε ξανα δει μέχρι τώρα.
Αν υπήρχε ένα αντικειμενικά σωστό παράπονο απο το God of War του 2018 ήταν η μικρή ποικιλία στους εχθρούς και ιδιαιτερα στα boss fights. Το Ragnarok φέρνει περισσότερα hostile units για να κατατροπώσεις, με τα mini boss fights να είναι αρκετά πιο τακτικά και να έχουν πιο επικύνδυνα τέρατα που το καθένα θέλει την δική του προσέγγιση. Γενικά αν δεν μάθεις να χειρίζεσαι καλά το dodge και parry θα περάσεις άσχημα. Μία ωραία πινελιά είναι ότι μπορείς να χρησιμομοποιήσεις στοιχεία από το περιβάλλον του καθε realm εναντια τους, όπως να τους πετάς βράχους κ.α. Το μόνο αρνητικό σε όλα αυτά είναι πως ιδιαίτερα τα boss fights ακολοθούν όλα το ίδιο μοτιβο: Μία επίθεση που πρέπει να κανεις parry, μια επίθεση που πρέπει οπωσδήποτε να αποφύγεις αλλιώς τo game σε τιμωρήσει σκληρά και μερικά ανοίγματα για να περάσεις το damage σου. Με ενόχλησε επίσης, πως πολλές φορές τα skill animations σου δεν γίνεται να τα κάνεις cancel -τουλάχιστον όχι τόσο εύκολα- έτσι ώστε να βρίσκεις συχν;a τον ευατό σου να πιάνεται μέσα στην επίθεση του εχθρού χωρίς να μπορείς να κάνεις κάτι για να την αποφύφεις. Παρόλα αυτά με το που μάθεις το μοτιβό του κάθε εχθρού ο Kratos πραγματικά αισθάνεσαι ότι είναι ο ασταμάτητος, βίαιος θεός που αγάπησες.
Τα in-game puzzles έχουν και πάλι κυριαρχο ρόλο στην εξέλιξη του gameplay. Αυτή την φορά είναι μεν πιο προσεκτικά και έξυπνα φτιαγμένα, αλλά μένουν στο “δες τι μπορείς να κάνεις για να περάσεις αυτή την πύλη”. Είναι ένα χαρακτηριστικό από τα πρώτα κιόλας παιχνίδια της σειράς που είτε το αγαπάς είτε το μισείς. Προσωπικά δεν έχω κάποιο παράπονο αλλά πρέπει να αναφέρω κάτι που έχει ενοχλήσει το community: όταν καλείσαι τα λύσεις συνήθως ο Ατρέας ή ο Mimir θα σου πουν την λύση αμέσως χωρίς να σου δώσουν καλά-καλά την ευκαιρία να το φέρεις εις πέρας μόνο σου. Ως ένα άτομο που γενικά δεν του αρέσουν τα puzzles και googlaρει με την παραμικρή δυσκολία να βρει τη λύση θα ελεγα πως περισσοτερό καλό ήταν παρά κακό. Anyway, με ενα patch αυτό φτιάχνεται.
Ο ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
Το God of War: Ragnarok είναι ένας οπτικοακουστικός παράδεισος με την παράσταση να κλέβουν οι ίδιοι ηθοποιοί που ενσαρκώνουν τους χαρακτήρες. Ο Christopher Judge για άλλη μία φορά δίνει ρεσιτάλ ερμηνίας με την φωνή του να στολίζει τον Kratos, από τον μικρό βρυχηθμό μέχρι και την ατακά που θα σου σηκώσει την τρίχα. Η μουσική παραμένει στα ίδια εξαιρετικά επίπεδα και δεν λείπει καθόλου από τις σκηνές δράσεις μέχρι τις πιο ιδιαίτερες στιγμές. Το κάθε μέρος που θα επισκεφτείς ειναι πολύ προσεγμένο από τις μικρότερες λεπτομέρειες μέχρι τον φωτισμό που σε κάνει πραματικά να νιώθεις ότι ταξιδεύεις στον επικό κόσμο της σκανδιναβικής μυθολογίας.
Μην ξεχάσεις μπορείς πάντα να αποκτήσεις το God of War: Ragnarok στην καλύτερη τιμή της αγοράς πατώντας εδώ.
ΤΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΜΑΣ
Το Ragnarok φυσικά έχει και τις αδυναμίες του αλλά επισκιάζονται εύκολα από το σύνολο του παιχνιδιού. Έχει ανεβάσει τόσο πολύ τον πήχη του story telling στην βιομηχανία (μαζί με άλλα αριστουργήματα όπως το RDR2) που είναι κρίμα κάποιος να μην βιώσει την εμπειρία που έχει να σου προσφέρει, έστω μία φορά στην ζωή του.
[review_summary reader_ratings=”true” positives=”Επικό story-telling
Οπτικοακουστικός παράδεισος
Βελτίωση του gameplay” negatives=”Αργό pacing” title=” summary=”][rating title=”Γραφικά / Εικόνα” value=”10″]
[rating title=”Iστορία” value=”9.5″]
[rating title=”Gameplay” value=”8,5″]
[rating title=”Ήχος / Μουσική” value=”10″]
[rating title=”Περιβάλλον / Ατμόσφαιρα” value=”10″]
[/review_summary][vc_column_text]