Ενώ η 2K επιβεβαίωσε ότι το επόμενο παιχνίδι BioShock (η κοινότητα το έχει ονομάσει BioShock 4, χάριν της ιστορίας της σειράς) βρίσκεται σε εξέλιξη, δεν έχει αποκαλυφθεί τίποτα ιδιαίτερο γι’ αυτό. Αυτό άλλαξε πρόσφατα, καθώς η MP1st, πήρε στα χέρια της κάποια στοιχεία τα οποία μας επιτρέπουν να ρίξουμε μια πρώτη “κλεφτή” ματιά στον in-development φαινότυπο του παιχνιδιού, καθώς και να εξάγουμε κάποια αρχικά στοιχεία.
Η παρακάτω εικόνα είναι από ένα πρώιμο demo build του παιχνιδιού που παρουσιάστηκε σε ένα showcase reel του 2021 με την κωδική ονομασία “Parkside”. Η εικόνα αυτή αντλήθηκε από την σελίδα της MP1st. Το Parkside αναφέρθηκε για πρώτη φορά από τον πάντα αξιόπιστο Jason Schreier του Bloomberg το 2019 και επιβεβαιώθηκε από τον Colin Moriarty το 2021, αναφέροντας: “Το game λαμβάνει χώρα σε μια ανταρκτική πόλη της δεκαετίας του 1960 που ονομάζεται Borealis. Το παιχνίδι έχει την κωδική ονομασία Parkside“. Για να δώσουμε μεγαλύτερη βαρύτητα στη φήμη για το Parkside, τον περασμένο μήνα έγινε ένα μεγάλο leak στο Epic Games Store, όπου επίσης αναφερόταν στο project και την πιθανότητα ανάπτυξης του.
Τώρα, η ίδια η εικόνα δεν περιέχει πολλές πληροφορίες σχετικά με την τοποθεσία και είναι σχετικά χαμηλής ποιότητας. Βλέποντας ότι προέρχεται από ένα demo που παρουσιάστηκε σε ένα reel του 2021, μπορούμε μόνο να υποθέσουμε ότι πρόκειται περισσότερο για ένα prototyping build για επίδειξη και δοκιμή μηχανισμών. Επίσης, η εικόνα είναι πιθανότατα προγενέστερη του 2021.
Αυτό είναι καθαρά εικασία, φυσικά, όπως και ό,τι άλλο προσπαθούμε να διακρίνουμε στην εικόνα. Το πρώτο πράγμα που αναμφίβολα θα παρατηρήσουν πολλοί είναι η δομή που μοιάζει με πύργο με μια σφαίρα φωτός στην κορυφή της η οποία μοιάζει σαν μια μικρογραφία του ήλιου. Είναι ένα ενδιαφέρον αντικείμενο και αν ήταν ακόμα πιο ενδιαφέρον να μαντέψει κανείς τι ακριβώς είναι και πώς συνδέεται με το BioShock franchise. Θα λέγαμε ότι αυτό θα μπορούσε ενδεχομένως να είναι η πρώτη μας ματιά σε ένα είδος φάρου. Δεν φαίνεται πολύ ψηλός, αν και αυτό θα μπορούσε να οφείλεται στην τοποθέτηση του παίκτη, αλλά η μπάλα φωτός στην κορυφή θυμίζει τους φάρους που είδαμε στο Sea of Doors στο BioShock Infinite. Για τους μη εξοικειωμένους με το Bioshock lore, κάθε φάρος έχει σκοπό να αντιπροσωπεύει ένα διαφορετικό σύμπαν και δίνει την εντύπωση μιας θάλασσας από αστέρια.
Συνεχίζοντας, έχουμε επίσης την πρώτη μας ματιά σε ένα weapon που ονομάζεται Ricochet Shotgun. Τα όπλα στο BioShock ήταν αρκετά βασικά, με ένα mod να είναι διαθέσιμο για κάθε όπλο. Αυτό που βλέπουμε, μπορεί να υποδηλώνει ότι το παιχνίδι θα διαθέτει όπλα με αποκλειστικά abilities, λειτουργίες και χαρακτηριστικά. Το τμήμα του UI του οπλοστασίου δείχνει επίσης δύο άλλα όπλα, τα οποία μπορεί και να είναι απλά placeholders για το demo.
Αυτό το κομμάτι του UI μας λέει επίσης ότι το BioShock 4 μπορεί να συνεχίσει αυτό που εισήγαγε το BioShock Infinite, δηλαδή ότι οι παίκτες θα είναι περιορισμένοι στον αριθμό των όπλων που μπορούν να μεταφέρουν σε αντίθεση με την ποικιλία όπλων που υπήρχε στα δύο πρώτα παιχνίδια BioShock. Ο αριθμός των μεταφερόμενων όπλων είναι πλέον τρία αντί για δύο που είχε το Infinite. Θα μπορούσε αυτό να υποδηλώνει ότι το παιχνίδι θα διαθέτει ένα main, ένα secondary και ένα heavy weapon, λαμβάνοντας υπόψη ότι πολλά σύγχρονα παιχνίδια που προσφέρουν τρεις θέσεις για όπλα λειτουργούν με αυτόν τον τρόπο.
Επιπλέον, δεν φαίνεται να υπάρχουν meters για Plasmid (BioShock 1 και 2) ή Vigor (BioShock Infinite) στο κάτω αριστερά μέρος. Αντ’ αυτού, έχουμε πλέον μόνο τα εικονίδια τους, και αν είναι όπως αυτό που έχουμε δει σε κάποια διαφορετικά παιχνίδια, ενδεχομένως τα abilities να λειτουργούν πλέον με cooldown αντί με κάποιο resource. Πάνω, έχουμε το health bar και ένα άλλο meter, πιθανότατα συνδεδεμένο με το σύμβολο της κλεψύδρας στα αριστερά.
Για το τι σημαίνουν όλα τα σύμβολα, ο ηλεκτρισμός ίσως είναι μια εκδοχή του Lighting Bolt, και ο μαγνήτης πιθανώς το Telekinesis. Τα πιο ενδιαφέροντα είναι η κλεψύδρα και το σύμβολο του χρονόμετρου, υποδηλώνοντας ότι το BioShock 4 μπορεί να χρησιμοποιεί abilities που βασίζονται στον χρόνο. Το πιο πιθανό που μπορούμε να εικάσουμε είναι το hourglass να είναι κάποιο ability για time-slowdown και η το stopwatch ίσως για ένα time-stop ability.
Κάτι άλλο που μπορούμε να παρατηρήσουμε, πάλι με μια δόση ασφάλειας, είναι μια αλλαγή στο artwork. Φαίνεται να λείπει το biopunk στοιχείο που στιγμάτισε την εποχή των Bioshock 1,2 και Infinite, ενώ στην προκειμένη εικόνα βλέπουμε ένα πιο φουτουριστικό art-style. Αυτή η τάση αλλαγής σε φουτουριστικό style, παρατηρείται αρκετά, ιδιαίτερα στα μοντέρνα remakes όπως για παράδειγμα το remake (“re-imagining”) του Prey.
Όσον αφορά τα όσα γνωρίζουμε για το BioShock 4, ή όπως αλλιώς αποκαλεί η 2K “το επόμενο παιχνίδι BioShock”, γνωρίζουμε ότι αναπτύσσεται από την Cloud Chamber και ο δημιουργός του franchise, Ken Levine, δεν εμπλέκεται καθόλου. Ο Levine αναπτύσσει αυτή τη στιγμή το “Judas” υπό το δικό του στούντιο Ghost Story Games, το οποίο είναι ο νέος τίτλος της Irrational Games.
Σε άλλα σχετικά νέα, πρόσφατα αποκαλύψαμε ότι η 2K εργάζεται πάνω σε ένα απροσδόκητο remake.