Video Games

Το Elden Ring: Shadow of the Erdtree δέχεται αρνητικές κριτικές λόγω της δυσκολίας του

Το Elden Ring: Shadow of Erdtree, είναι πλέον γεγονός, και η ανυπομονησία των fans έχει έρθει πλέον σε ένα τέλμα. Το συγκεκριμένο DLC, αποτελούσε μία από τις πιο πολυαναμενόμενες κυκλοφορίες του 2024. Γενικότερα, το DLC απέκτησε γρήγορα την αναμενόμενη επιδοκιμασία από την κοινότητα, ξεπερνώντας ακόμα και το μέχρι πριν top rated RPG DLC, The Witcher 3: Blood and Wine στο Metacritic. Παρόλα αυτά, αυτήν την στιγμή, το DLC δέχεται μια εισροή αρνητικών κριτικών στο Steam.

Το Shadow of the Erdtree βρίσκεται αυτήν την στιγμή στις “Mixed” κριτικές, με το 62% των 27.000 κριτικών να είναι θετικές. Η αποδοκιμασία των αρνητικών κριτικών βασίζεται σε δύο βασικές επιχειρηματολογίες: κακές επιδόσεις και υπερβολική δυσκολία. Στην πραγματικότητα, ακόμα και οι αρνητικές κριτικές στο Steam εκθειάζουν το παιχνίδι για το περιεχόμενο του, την ιστορία, την μουσική και την ατμόσφαιρα, αλλά βασιζόμενοι σε έναν ή και στους δύο προαναφερόμενους λόγους, οι παίχτες αυτοί επιλέγουν να δώσουν αρνητική κριτική.

Οι πιο ξεκάθαρα δικαιολογημένες αντιδράσεις αφορούν αυτές των επιδόσεων. Συγκεκριμένα, αφορούν προβλήματα παρόμοια με αυτά που αντιμετώπισε η κοινότητα τον Φεβρουάριο του 2022 στην κυκλοφορία του Elden Ring. Τα προβλήματα αυτά αποτελούν κατά κόρων micro-stuttering και FPS drops. Αυτά τα θέματα επίδοσης, επιδιορθώθηκαν μερικώς -δηλαδή ελαττώθηκαν, δεν εξαφανίστηκαν- σχετικά γρήγορα κιόλας μετά την κυκλοφορία του Elden Ring, οπότε είναι λογικό να περιμένουμε από την FromSoftware να κινηθεί ανάλογα και με το DLC.

Γενικότερα, αν και η κυκλοφορία του Elden Ring ήρθε μαζί με τέτοια προβλήματα, το βασικό παιχνίδι ποτέ δεν κατακρημνίστηκε από αρνητικές κριτικές, και τα προβλήματα αυτά παραλείφθηκαν πολύ γρήγορα. Ο Evan Lahti, αρχισυντάκτης στο PC gamer, ανέφερε την δική του οπτική επί του θέματος: “το Elden Ring ήταν το σπάνιο παιχνίδι που είναι τόσο καλό και μοναδικό, που οι παίχτες του έδωσαν συγχωροχάρτι για το stuttering, τα FPS drops, το 60 FPS cap, και την έλλειψη υποστήριξης ultrawide. Παρόλα αυτά, όπως φαίνεται η κοινότητα αυτήν την φορά δεν “έκλεισε τα μάτια” για το Shadow of the Erdtree. Όπως και να έχει, οι ικανοποιητικές επιδόσεις ενός παιχνιδιού θα έπρεπε να θεωρούνται δεδομένες για τα συστήματα που ικανοποιούν τα minimum specs, ασχέτως ποιο είναι το παιχνίδι και η εταιρεία πίσω από αυτό.

Όσον αφορά την αποδοκιμασία για την δυσκολία, αυτό είναι ένα έργο που το έχουμε δει πολλές φορές για τα παιχνίδια της FromSoftware. Παρόμοιες κριτικές παρατηρούνται σε όλη την ιστορία των Souls παιχνιδιών, ακόμα και για αυτά που δεν αναπτύσσονται από την FromSoft. Συγκεκριμένα, οι αρνητικές κριτικές αναφέρονται κυρίως στην τεράστια διαφορά καθαρής δύναμης μεταξύ παίχτη και των bosses. Η Alexis Ong του Eurogamer, ανέφερε ότι το DLC του Elden Ring “είναι δύσκολο, απλά για να είναι”.

Αυτό το θέμα είναι κάτι στο οποίο ο ίδιος έχω αναφερθεί ξανά στο παρελθόν. Όταν είχα γράψει το review μου για το Lies of P, είχα αναφερθεί στον ορισμό της “πεπιεσμένης δυσκολίας” η οποία δεν έχει σχέση με βαθύτερη κατανόηση των game mechanics αλλά βασίζεται καθαρά σε αριθμούς – π.χ. μειωμένο damage παίχτη, αυξημένο εχθρικό damage. Αυτό στην πραγματικότητα αντικατοπτρίζει ένα μεγαλύτερο ζήτημα που διχάζει την κοινότητα: το end-game του Elden Ring. Γενικότερα, αρκετοί fans έχουν κάνει παράπονα για το end-game του παιχνιδιού, αναφερόμενοι σε μεγάλα “power gaps”.

Η συζήτηση περί του θέματος της τεχνητής δυσκολίας είναι κατανοητή και μπορώ να συμφωνήσω εν μέρει με πολλές κριτικές που αναφέρουν ότι τους λείπουν οι εποχές που τα souls-borne ανάπτυσσαν την δυσκολία τους πιο πολύ γύρο από την κατανόηση των game mechanics, του παιχνιδιού, του αντιπάλου και την εκμετάλλευση των αδυναμιών του. Ωστόσο, προσωπικά θεωρώ πως το παιχνίδι δεν αξίζει αρνητική κριτική για αυτόν τον λόγο, γιατί μπορεί να είναι “δύσκολο απλά για να είναι”, αλλά δεν είναι άδικο.

Η δυσκολία του Elden Ring στην πραγματικότητα βασίζεται κυρίως στην ανάπτυξη muscle memory πράγμα που επιτυγχάνεται μέσω trial & error. Σε αυτό το κομμάτι, το Elden Ring θυμίζει αρκετά το Sekiro, που μπορεί να φαίνεται για κάποιον “άδικο”, μέχρι να συνηθίσει το play style του. Ένα άλλο παράδειγμα παιχνιδιού που ακολουθεί παρόμοιο άξονα στα επίπεδα δυσκολίας του, είναι το DOOM Eternal, όπου ακόμα και να έχουν γίνει πλήρως κατανοητά τα game mechanics, η δυσκολία του έγκειται στην ανάπτυξη muscle memory. Μπορεί το Elden Ring και ως εκ τούτου, το Shadow of the Erdtree, να έχουν ακολουθήσει αυτόν τον δρόμο και να αποκλίνουν αρκετά από τους προκατόχους τους, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θεωρώ πως το παιχνίδι είναι “άδικο”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Don't Miss the News, Samurai!

Εγγράψου στο Newsletter του ggunews.gr για να μαθαίνεις πρώτος όλα τα καυτά νέα στον κόσμο του Internet και της τεχνολογίας!
Newsletter