Η αγορά των in-game currency, δηλαδή των νομισμάτων που χρησιμοποιεί ένα παιχνίδι είναι πάντα κάτι δελεαστικό που πολλοί παίχτες εν τέλει ενδίδουν και τα αγοράζουν. Στις 12 Σεπτεμβρίου, η Ε.Ο.Κ. ή επισήμως η Ευρωπαϊκή Οργάνωση Καταναλωτών εξέφρασε δυσαρέσκεια σχετικά με τις συναλλαγές αυτές που παίρνουν μέρος. Έδωσε επίσημο παράπονο μαζί με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Δίκτυο Αρχών Καταναλωτών στοχασμένο προς τις εταιρίες πίσω από παιχνίδια όπως είναι το Roblox, το Fortnite, το EA FC και μέχρι και το Clash of Clans.
Η οργάνωση πιστεύει πως η χρήση αυτών των ψηφιακών νομισμάτων παραπλανά τους παίκτες και λειτουργεί ενάντια στη σωστή τους ενημέρωση με σκοπό να τους προκαλέσει να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα σε ένα παιχνίδι. Συγκεκριμένα αναφέρει ότι αυτό το ζήτημα επηρεάζει τους νέους σε ηλικία παίκτες, οι οποίοι σύμφωνα με την Ε.Ο.Κ. αποτελούν το 84% του πληθυσμού των gamers. Μια έρευνα που διεξάχθηκε το 2023 από την Ipsos και τη Video Games Europe απέδειξε ότι τα παιδιά στην Ευρώπη ξοδεύουν κατά μέσο όρο 39 ευρώ κάθε μήνα στα βιντεοπαιχνίδια μόνο. Η νομική κίνηση της Ε.Ο.Κ. στοχεύει πολλούς από τους γίγαντες του gaming, όπως είναι η Activision Blizzard, η Electronic Arts, η Epic Games, η Mojang Studios, η Roblox Corporation, η Supercell και η Ubisoft.
Ο Agustín Reyna, ο Γενικός Διευθυντής της Ε.Ο.Κ. δήλωσε: “Οι gamers δε θα έπρεπε να χρειάζονται να βασιστούν σε μια αριθμομηχανή κάθε φορά που θέλουν να πάρουν μια τεκμηριωμένη απόφαση σχετικά με το πόσα θέλουν να ξοδέψουν“. Τα πράγματα σοβαρεύουν και πρέπει να εφαρμοστούν δραστικά μέτρα σύντομα καθώς εάν βρεθεί παραβίαση καταναλωτικού νόμου από το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Αρχών Καταναλωτών, μπορεί να λάβει άμεση δράση σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το τέλος των in-game currency.
Εκτός από τη δήλωση του Reyna, η Video Games Europe εξέφρασε τη γνώμη της αναφορικά με το όλο ζήτημα και είχε να πει τα εξής:
“Η Video Games Europe και τα μέλη της υποστηρίζουν και προωθούν δίκαιες και διαφανείς αρχές για τις αγορές περιεχομένου εντός παιχνιδιού, συμπεριλαμβανομένου του νομίσματος εντός παιχνιδιού. Οι παίκτες μπορούν να βιώσουν ολόκληρα παιχνίδια χωρίς να ξοδέψουν χρήματα, δίνοντάς τους την ευκαιρία να δοκιμάσουν παιχνίδια χωρίς κανένα αρχικό κόστος ή δέσμευση“.