Video Games Reviews

Deadlock: Οι πρώτες εντυπώσεις – GGU

Όλοι μας ανά τους καιρούς έχουμε αναπαράγει το κλασικό meme για τη Valve, για τους ελάχιστους τίτλους που κυκλοφορεί. Παιχνίδια όπως το Half-Life, το Portal και το Left 4 Dead σταμάτησαν στον δεύτερο τίτλο της σειράς, ενώ η προσπάθεια δημιουργίας “spiritual successor” για το τελευταίο με την κυκλοφορία του Back 4 Blood από την Turtle Rock Studios, δεν πήγε και τόσο καλά. Μπορεί η Valve να μην ακούει και τόσο πολύ τους οπαδούς της και τα αιτήματά τους, και αν και δε νομίζω να δούμε σύντομα το Half-Life 3, το νέο παιχνίδι της, Deadlock, σίγουρα αναδεικνύει την ικανότητα ανάπτυξης της εταιρείας αυτής.

Η Valve, μετά από έναν μακροσκελή λήθαργο, επιστρέφει δυναμικά στη σκηνή του gaming με το νέο της παιχνίδι, Deadlock, που υπόσχεται να φέρει κάτι φρέσκο και μοναδικό στον χώρο των ανταγωνιστικών παιχνιδιών. Το Deadlock κατά κόρον αποτελεί ένα υβρίδιο MOBA και hero-shooter, συνδυάζοντας τα δύο αυτά στοιχεία με πολύ ξεχωριστό τρόπο. Είχα την τύχη (ή μάλλον, τη βοήθεια ενός φίλου) να είμαι από τα άτομα που μπορούν να δοκιμάσουν το παιχνίδι στο τρέχον closed beta. Το Deadlock εντυπωσιάζει από την πρώτη στιγμή, με το γρήγορο και ταυτόχρονα στρατηγικό gameplay του, την προσοχή στη λεπτομέρεια, και τους ποικίλους και δυναμικούς heroes.

Το Deadlock, φέρνει μια νέα πνοή στα hero-shooters, μια κατηγορία η οποία δυστυχώς έχει κατακρημνιστεί τον τελευταίο καιρό. Με την αποτυχία της Sony, το Concord, του οποίου οι servers είναι πλέον κλειστοί, και το Overwatch 2 να μην έχει λόγο ύπαρξης (δεν είχε ποτέ, εφόσον δεν προχώρησαν με το PvE), είναι ασφαλές να συμπεράνουμε πως τα μοντέρνα hero-shooters, δεν αποδίδουν όπως παλαιότερα. Στο χάος αυτό, έρχεται η Valve -πρωτοπόρος της κατηγορίας, αν λάβουμε υπόψη την επιρροή του Team Fortress 2– να ξεδιαλύνει το τοπίο.

Σου αρέσει το LOL και το Overwatch; Παίξε Deadlock!

Το gameplay του Deadlock ακολουθεί εν μέρει τη συμβατική μορφή των MOBA ενσωματώνοντας ένα αμιγές hero-shooting format. Ο όρος αμιγές, παραπέμπει στο πως το παιχνίδι δίνει καθαρά την αίσθηση ενός hero-shooter όπως το Overwatch, το Paladins, το Valorant και το Marvel Rivals. Η διάκριση αυτή είναι σημαντική για κάποιον ο οποίος προέρχεται από άλλα MOBA παιχνίδια όπως το Smite και το Predecessor, τα οποία μπορούν να θεωρηθούν εν μέρει “hero-shooters” με την πολύ ελαστική έννοια του όρου. Στο Deadlock δεν υπάρχουν καθαρά melee χαρακτήρες, ούτε μέγιστη εμβέλεια – ασχέτως που το damage έχει fall-off με την απόσταση.

Στο Deadlock σχηματίζονται ομάδες των 6 ατόμων, και μάχονται σε ένα περιβάλλον με 4 lanes. Τα δύο εξ αυτών αποτελούν τα “solo lanes” όπου οι παίχτες μάχονται 1v1, ενώ τα άλλα δύο είναι τα “duo lanes” όπου οι παίχτες αντιμετωπίζονται σε 2v2 μάχες. Τα lanes έχουν towers και minions όπως όλα τα MOBA. Στο laning phase οι παίχτες προσπαθούν να μαζέψουν “souls” -το αντίστοιχο gold- με σκοπό να αγοράσουν items και να αυξήσουν τη δύναμη τους. Τα minion kills και τα souls δίνουν επίσης XP, που χρησιμοποιείται για την αναβάθμιση των ικανοτήτων. Όλοι οι παίχτες έχουν τέσσερις ικανότητες, τρεις βασικές και μια ultimate. Μέσω του XP, οι παίχτες κερδίζουν ability points των οποίων η διαχείριση είναι σημαντική. Δεν υπάρχουν τυποποιημένες αναβαθμίσεις αναλόγως το επίπεδο του χαρακτήρα. Τα ability points αποτελούν έναν ακόμα πόρο του παιχνιδιού.

Laning Phase και Εξατομίκευση των Build

Το σύστημα συλλογής των “souls” ως βασικός μηχανισμός θυμίζει το farming σε παραδοσιακά MOBA, αλλά με ένα ιδιαίτερο twist, καθώς δίνει τη δυνατότητα στους παίκτες να “κλέψουν” τα souls των αντιπάλων. Αυτό δημιουργεί μια ανταγωνιστική δυναμική, ενθαρρύνοντας ενεργή συμμετοχή και ρίσκο κατά τη διάρκεια της φάσης του laning, δίνοντας βάθος στη στρατηγική του παιχνιδιού. Ο πιο άμεσος τρόπος εξασφάλισης των souls είναι η χρήση του melee στα minions, πράγμα το οποίο οδηγεί ταυτόχρονα σε έκθεση του παίχτη στους αντιπάλους. Αυτό αυξάνει τη στρατηγική σκέψη και τις επιλογές ρίσκου έναντι ασφάλειας, και κάνει το laning phase πιο συναρπαστικό από μια απλή διαδικασία farming.

Η ποικιλία των items περιορίζεται σε τρεις κατηγορίες: Weapon, Vitality και Spirit. Σε ένα γενικότερο πλαίσιο μπορούμε να χαρακτηρίσουμε τους τύπους ως εξής:

  • Weapon items: Προσδίδουν στατιστικά που ενισχύουν τα βασικά όπλα των παιχτών – π.χ. Weapon Damage, Fire Rate, Total Ammo.
  • Vitality items: Προσδίδουν καλύτερη επιβίωση στις μάχες – π.χ. Health, Regen, Defense
  • Spirit items: Ενίσχυση των abilities – π.χ. Spirit Damage, Cooldown, Ability Duration

Κάθε παίχτης μπορεί να επιλέξει 4 items ανά κατηγορία, και επιπλέον 4 “flex items” από όποια κατηγορία θέλουν. Οι θέσεις για τα flex items ξεκλειδώνονται όσο το παιχνίδι εξελίσσεται και καταστρέφονται towers. Η παραπάνω επεξήγηση των κατηγοριών σίγουρα είναι ανεπαρκής, καθώς πολλά item προσδίδουν ιδιαίτερες επιδράσεις στους χαρακτήρες – όπως για παράδειγμα, απευθείας reload με τη χρήση μιας ικανότητας ή slowing-effect χρησιμοποιώντας το βασικό όπλο. Επιπλέον, τα items κατηγοριοποιούνται και ως early, mid και late items ανάλογα το κόστος τους. Το σύστημα αυτό αν και όχι κάτι πρωτότυπο, είναι πολύ καλοστημένο και ενδιαφέρον. Τα στατιστικά και οι επιδράσεις των items ποικίλουν, και δίνουν μεγάλη δυνατότητα για τη δημιουργία διαφόρων builds, πράγμα που μπορεί να κάνει κάθε παίχτης με το σύστημα δημιουργίας build.

Δυναμικές Μάχες και Στρατηγική

Όσον αφορά τις μάχες, όπως αναφέρθηκε το Deadlock είναι καθαρά ένα παιχνίδι hero-shooter. Κάθε παίχτης έχει το δικό του όπλο και τις δικές του μοναδικές ικανότητες που συμβάλουν στο συνολικό playstyle του. Αν και όπως είπαμε, δεν υπάρχουν melee χαρακτήρες, υπάρχουν χαρακτήρες close-combat όπως ο Abrams και ο Pocket. Άλλοι heroes εξειδικεύονται σε ranged-combat όπως η Vindicta και ο Grey Talon, ενώ άλλοι εξειδικεύονται στο crowd-control όπως ο Dynamo και ο Bebop. Γενικότερα, κάθε χαρακτήρας έχει το δικό του μοναδικό playstyle ασχέτως του γενικότερου πλαισίου στο οποίο κατηγοριοποιείται.

Οι μάχες έχουν ιδιαίτερα γρήγορο ρυθμό και ταυτόχρονα βαθιά στρατηγική. Οι παίχτες πρέπει να λαμβάνουν υπόψιν τις ικανότητες των αντιπάλων, τις δυνάμεις και τις αδυναμίες τους, καθώς και να λαμβάνουν γρήγορα αποφάσεις όταν πρέπει. Οι ικανότητες των παιχτών συνδυάζονται πολύ κομψά μεταξύ τους με σκοπό να χρησιμοποιούνται σε συνδυασμό – με απλούστατο παράδειγμα η ulti του Infernus που δημιουργεί μια έκρηξη γύρω του σε συνδυασμό με το movement ability του που του προσδίδει μεγάλο movement speed και αφήνει ίχνος φωτιάς πίσω του.

Παράλληλα με αυτά, οι παίχτες πρέπει να λαμβάνουν υπόψιν και το stamina σύστημα του παιχνιδιού. Η αποφυγή, το double-jump και άλλες ενέργειες καταναλώνουν stamina, το οποίο πρέπει οι παίχτες διαχειρίζονται σωστά, αλλά και να λαμβάνουν υπόψιν τη διαχείριση του αντιπάλου, με σκοπό να τον τιμωρήσουν. Επιπλέον, όπως αναφέρθηκε, το παιχνίδι δίνει και τη δυνατότητα melee, όπως αυτό του Overwatch αλλά και τη δυνατότητα parry των melee.

Συνολικά, το gameplay φαίνεται να συνδυάζει σχεδόν άψογα τα στοιχεία του hero-shooting και του MOBA. Προσφέρει προκλήσεις για τους κλασσικούς MOBA παίχτες να συνηθίσουν το fast-pace περιβάλλον της μάχης και το γεγονός ότι δεν είσαι ποτέ απόλυτα ασφαλής κάτω από ένα tower. Όσο ο αντίπαλος έχει LOS (Line of Sight), μπορεί να σε σκοτώσει. Αντίστοιχα, οι hero-shooting παίχτες πρέπει να συνηθίσουν στοιχεία όπως το farming και τη διαχείριση πόρων. Λόγω της αριστοτεχνικής σύντηξης των δύο αυτών κατηγοριών, το Deadlock μπορεί στην αρχή να έχει αρκετά μεγάλη καμπύλη μάθησης, αλλά όταν ξεπεραστεί αυτή, μπορεί να δει κανείς πόσο καλό παιχνίδι είναι.

Art-style και Ατμόσφαιρα

Πέρα από τα gameplay στοιχεία, το Deadlock είναι και ένα πολύ όμορφο παιχνίδι. Καθιερώνεται σε ένα steam-punk πλαίσιο με στοιχεία fantasy που πραγματικά το κάνουν να ξεχωρίζει. Τα γραφικά είναι cartoon-style και παραπέμπουν ενδεχομένως στο Team-Fortress 2. Η αισθητική του παιχνιδιού είναι εξαιρετικά λεπτομερής, με κάθε χαρακτήρα, περιβάλλον και αντικείμενο να είναι προσεκτικά σχεδιασμένα για να ενισχύουν την ατμόσφαιρα του κόσμου του. Τα χρώματα είναι ζωηρά και η κίνηση των χαρακτήρων είναι ομαλή, προσφέροντας μια ευχάριστη οπτική εμπειρία που διατηρεί την ισορροπία μεταξύ ρεαλισμού και φαντασίας. Ο χάρτης είναι γεμάτος με μικρές λεπτομέρειες που προσθέτουν βάθος στο παιχνίδι, ενώ τα εφέ από τις ικανότητες των χαρακτήρων, όπως οι εκρήξεις και τα particle effects, δίνουν ζωντάνια στις μάχες και δημιουργούν ένα δυναμικό σκηνικό.

Ο ηχητικός σχεδιασμός επίσης συνεισφέρει στη συνολική εμπειρία, με τους ήχους των όπλων, των abilities και των περιβαλλοντικών στοιχείων να προσδίδουν βάθος και ένταση στις μάχες. Κάθε χαρακτήρας έχει τα δικά του μοναδικά ηχητικά εφέ, που ενισχύουν την αίσθηση της μοναδικότητας τους, ενώ η μουσική υπόκρουση προσαρμόζεται στην εξέλιξη του παιχνιδιού, αυξάνοντας την ένταση στις κρίσιμες στιγμές.

Περιληπτικά

Το Deadlock αυτήν τη στιγμή αποτελεί ένα από τα καλύτερα και πιο διασκεδαστικά ανταγωνιστικά παιχνίδια που μπορεί να παίξει κανείς με φίλους. Ο αριστοτεχνικός τρόπος που συνδυάζει τα στοιχεία MOBA και hero-shooter, το καθιστά μοναδικό στο είδους του. Σίγουρα υπάρχουν κάποια θέματα αναφορικά με το balancing. Κάποιοι χαρακτήρες θα φαίνονται πιο δυνατοί και ενδεχομένως κάποια items ή κάποια effects να χρειάζονται αναδιαμόρφωση, αλλά το συνολικό αποτέλεσμα είναι υπέρμετρα καλό.

Δεδομένου ότι είναι ακόμα σε beta έκδοση, είμαστε ανυπόμονοι να δούμε πως θα εξελιχθεί το παιχνίδι μέχρι το τελικό release του, το οποίο μάλλον αργεί ακόμα. Είναι σίγουρο πως η Valve θέλει να αφιερώσει τους περισσότερους πόρους και εργατικό δυναμικό για την ανάπτυξη αυτού του παιχνιδιού. Αυτό αναδεικνύεται και από την κίνηση της να προσλάβει το μεγαλύτερο μέρος της Hopoo Games, κατά πάσα πιθανότητα για να ασχοληθεί με αυτό το έργο – μία περίπτωση η οποία είναι ευοίωνη για το μέλλον του παιχνιδιού. Αναμένουμε την τελική κυκλοφορία με ανυπομονησία.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Don't Miss the News, Samurai!

Εγγράψου στο Newsletter μας για να μαθαίνεις πρώτος όλα τα καυτά νέα στον κόσμο του Internet και της τεχνολογίας!

Newsletter